Gå til innhold

Problemer med registrytillatelser

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å installere Microsoft Encarta Reference Library 2005, og på slutten av installasjonen får jeg følgende feilmelding:

"Could not open key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\CLSID\{88D969C4-F192-11D4- 0040963251E5}\InProcServer32. Verify that you have sufficient access to that key, or contact your support personnel."

Dette er utrolig frustrerende, særlig når alle installasjonsprogrammer endrer registry til slutt, etter 15 min med å kopiere over alle filene.

Jeg sjekka tillatelsene mine til den keyen, og jeg hadde full rettighet, samt at jeg er administrator, og jeg skjønner bare ikke hva feilen er.

Så da sjekka jeg Microsoft Knowledge Base, og kom fram til error 1402, men der står det følgende:

"This article does not apply to Microsoft Windows XP or Microsoft Windows 2000.", og det er jo ikke helt sant. Kjører Windows XP Professional norsk. I tillegg står det helt nederst:

"Applies to:

Microsoft Encarta Encyclopedia 2001 Deluxe Edition

Microsoft Encarta Encyclopedia 2002 Standard Edition". Og som sagt prøver jeg å installere Encarta Reference Library 2005.

Noen som har noe peiling på hva jeg skal gjøre? I 98/ME står det at jeg skal kjøre scanreg, men det har jeg ikke i XP! :(

Håper på noen bra svar!

Mvh

Ronny-André

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...