alkazelters Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har en defekt Intellimuse som jeg sendte returskjema på Mpx sine kundesider for 2,5 uker siden. Har ikke fått noe returnummer eller noen form for tilbakemelding. Jeg har også sendt mailer til de i ettertid for å høre om returskjemaet eventuelt ikke har kommet frem, etc, uten å få noe som helst svar. Dette synes jeg faktisk er mye dårligere enn man kan forvente og jeg regner det som sikkert at jeg aldri kommer til å handle på Mpx igjen med mindre de rydder opp. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 De er litt trege/sløve. Det skal de ha. Men bare ring dem, så ordner de garantert opp Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Jeg tviler ikke på at en telefonsamtale ordner saken, men hva er poenget med kontaktskjema på nett og epostadresser for å behandle returer når disse ikke blir brukt? For det andre synes jeg skriftelig kommunikasjon er den desidert beste formen i slike saker da man i slike tilfeller har noe å vise til om eventuelle problemer skulle oppstå. Jeg er heller ikke spesielt interessert i å bruke penger på dette, da jeg erfaringsmessig blir sittende lenge i kø ved slike henvendelser. Endret 13. november 2004 av alkazelters Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 mpx er bare noen rotefolk. Det virker ikke som om de har noe som helst system på ting i det hele tatt. Jeg kjøpte en mp3 spiller der før jul i fjor. Etter mange utsettelser, kom den endelig i februar. Det var feil nummer 1, når jeg bestilte den sto det på lagerstatus at de hadde mange på lager. Det stemte ikke. Etter et par uker, fant jeg ut at jeg ville bruke angreretten min. De hadde ikke lagt ved noe angrerettsskjema, så det var enda ikke for sent. Jeg sendte en mail og fikk svar. Jeg sa at jeg kom til å sende den i postoppkrav. Det var greit. Så sendte jeg den til de i postoppkrav. En måned senere kom den i retur. Jeg sendte mail til de og spurte hvorfor jeg fikk pakken i retur, og fikk som svar at de ikke tok i mot postoppkrav. Enda mer rot. Jeg krevde da å få pengene inn på kontoen min før jeg sendte pakken, tenk om de ikke tar imot vanlige pakker heller? Det fikk jeg, etter mye mas og et brev til forbrukerrådet som mpx fikk en kopi av. Jeg fikk pengene, sendte pakken og alt var i orden. Trodde jeg. 4 måneder senere fikk jeg plutselig en regning i posten, på 856 kroner, det samme som mp3 spilleren kostet. Jeg ringte så til mpx og spurte hva i helvete de drev på med, ble satt over til økonomiavdelingen, og fikk beskjed om å glemme hele saken, de hadde gjort en feil, sa de. sak løst. trodde jeg. 2 uker senere ringte en fra returavdelingen til meg og sa at de aldri hadde mottat pakken min. Derfor måtte jeg sende kvitteringen til de for at jeg hadde sendt den. Den kvitteringen hadde jeg selvsagt ikke, jeg kastet den en gang jeg ryddet lenge etter at jeg hadde sendt pakken. Hun sa da at hun måtte se den kvitteringen. De kunne ikke gjøre noen unntak, selv om det var de som hadde rotet vekk pakken min. Hvis jeg ikke fant den, måtte jeg betale mp3 spilleren på nytt igjen. Jeg ba hun om å dra til helvete og la på. 1 måned senere kom det et inkassovarsel i postkassen min. etter mye frem og tilbake ga de endelig opp, innså at det var deres feil og nå ser det ut som om saken er ferdig. Jeg kan si helt sikkert at jeg aldri kommer til å handle derfra igjen! Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Skjønner at du er sur, men å kaste kvitteringer er jo bare litt korttenkt. Ellers forstår jeg deg. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Vell, dette stemmer ikke i det heletatt etter de erfaringer jeg har hatt med mpx, tvert i mot. De har stilt opp med super service hver gang for meg, så jeg ville tatt en telefon og sjekket om det har vert noen missforståelser, eller noe info som ikke har nådd fram. Mpx er nesten på høyde med netshop etter mine erfaringer. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 mpx er bare noen rotefolk. Det virker ikke som om de har noe som helst system på ting i det hele tatt. Jeg kjøpte en mp3 spiller der før jul i fjor. Etter mange utsettelser, kom den endelig i februar. Det var feil nummer 1, når jeg bestilte den sto det på lagerstatus at de hadde mange på lager. Det stemte ikke. Etter et par uker, fant jeg ut at jeg ville bruke angreretten min. De hadde ikke lagt ved noe angrerettsskjema, så det var enda ikke for sent. Jeg sendte en mail og fikk svar. Jeg sa at jeg kom til å sende den i postoppkrav. Det var greit. Så sendte jeg den til de i postoppkrav. En måned senere kom den i retur. Jeg sendte mail til de og spurte hvorfor jeg fikk pakken i retur, og fikk som svar at de ikke tok i mot postoppkrav. Enda mer rot. Jeg krevde da å få pengene inn på kontoen min før jeg sendte pakken, tenk om de ikke tar imot vanlige pakker heller? Det fikk jeg, etter mye mas og et brev til forbrukerrådet som mpx fikk en kopi av. Jeg fikk pengene, sendte pakken og alt var i orden. Trodde jeg. 4 måneder senere fikk jeg plutselig en regning i posten, på 856 kroner, det samme som mp3 spilleren kostet. Jeg ringte så til mpx og spurte hva i helvete de drev på med, ble satt over til økonomiavdelingen, og fikk beskjed om å glemme hele saken, de hadde gjort en feil, sa de. sak løst. trodde jeg. 2 uker senere ringte en fra returavdelingen til meg og sa at de aldri hadde mottat pakken min. Derfor måtte jeg sende kvitteringen til de for at jeg hadde sendt den. Den kvitteringen hadde jeg selvsagt ikke, jeg kastet den en gang jeg ryddet lenge etter at jeg hadde sendt pakken. Hun sa da at hun måtte se den kvitteringen. De kunne ikke gjøre noen unntak, selv om det var de som hadde rotet vekk pakken min. Hvis jeg ikke fant den, måtte jeg betale mp3 spilleren på nytt igjen. Jeg ba hun om å dra til helvete og la på. 1 måned senere kom det et inkassovarsel i postkassen min. etter mye frem og tilbake ga de endelig opp, innså at det var deres feil og nå ser det ut som om saken er ferdig. Jeg kan si helt sikkert at jeg aldri kommer til å handle derfra igjen! nå står det jo hos de fleste butikker at de ikke godtar oppkrav. så hvorfor du absolutt skulle kreve at de skulle gå med på det, fatter jeg ikke. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 vel, jeg lærte i økonomitimene på skolen at det var den tryggeste måten å gjøre dette på. derfor oppkrav. De sa ingenting på forhånd at de ikke tok imot dette. Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Har reagert litt på mpx selv. Har kun hatt 1 retur der, en Tagan strømforsyning. Den ble sendt ned, men fikk aldi noen bekreftelse på at de hadde motatt den. Defor sendte jeg en mail ca 1 uke etter at den var sendt. Fikk bare til svar at de ikke kunne se at de hadde motatt den.......men etter litt frem og tilbake så tror jeg det ordnet seg. Det retur ansvarlig sa var at hun kunne ikke se om de hadde motatt den gør den var ferdigbehandlet. Syns det virket litt rar da men.......... Lenke til kommentar
Khayman Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Vell, dette stemmer ikke i det heletatt etter de erfaringer jeg har hatt med mpx, tvert i mot. Henger meg på her jeg og. MPX har vært raske og alt riktig når jeg har hatt klagesak hos dem. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg sa at jeg kom til å sende den i postoppkrav. Det var greit. Så sendte jeg den til de i postoppkrav. En måned senere kom den i retur. Jeg sendte mail til de og spurte hvorfor jeg fikk pakken i retur, og fikk som svar at de ikke tok i mot postoppkrav. Ingen butikker gjør det, så her har det helt sikkert bare skjedd en misforståelse. Uansett står det vel i reglene deres at de ikke gjør det. Jeg ringte så til mpx og spurte hva i helvete de drev på med, Ja, for det er smart. Det er menneskelig å gjøre feil, og tar du den tonen med en gang, kan du ikke forvente spesielt hyggelig innstilling mot deg resten av samtalen. Høflige, seriøse kunder får bedre behandling enn deg. Den kvitteringen hadde jeg selvsagt ikke, jeg kastet den en gang jeg ryddet lenge etter at jeg hadde sendt pakken. Du har plikt til å beholde slike kvitteringer i minst ett år, ellers vil ingen godta din påstand, og de har ikke plikt til å godta din påstand heller da du ikke har bevis. Dette er barnelærdom. Jeg ba hun om å dra til helvete og la på. Så smart da... etter mye frem og tilbake ga de endelig opp, innså at det var deres feil og nå ser det ut som om saken er ferdig. Kan du ikke bevise at du har sendt pakken, har de rett til å sende deg inkasso. De ga nok opp kun fordi det å drive med inkassosaker er dyrt, og ikke fordi de innså at de hadde gjort feil. Jeg kan si helt sikkert at jeg aldri kommer til å handle derfra igjen Til tross for at du gjorde noen dumheter her, var dette et skrekkeksempel som gjør at jeg heller ikke er spesielt interessert i å kjøpe noe fra de. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Har bare positiver erfaringer med MPX, men har har ikke hatt behov for å sende noe i retur enda. Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Jeg kan faktisk som dere også foye meg inn i rekken av fornøyde mpx kunder. Aldri hatt noen problemer før, de har alltid vært raske og ryddige. Det er derfor skuffelsen min er så stor nå.... Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg har vel ikke bestilt mer enn en 3-4 ganger fra MPX (jeg egentlig kjøpt skrekkelig lite HW i det siste, hvis en ser bort fra en bærbar), og den siste gangen så klarte jeg å bestille feil. Det var helt og holdent min feil, men det ble hjulpet litt av rar merking og priser fra MPX. Jeg sendte varen tilbake på angreretten og fikk pengene overført tilbake til konto innen 1 uke. Så alt var bra, ikke fantastisk men akkurat slik det skal være.. Cobos Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 vel, jeg lærte i økonomitimene på skolen at det var den tryggeste måten å gjøre dette på. derfor oppkrav. De sa ingenting på forhånd at de ikke tok imot dette. vel, jeg lærte også at jeg hadde veldig få rettigheter som forbruker i økonomien. Ikke det at læreren min fikk komme med de påstandene uten kommentarer fra meg da Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg ringte så til mpx og spurte hva i helvete de drev på med, Ja, for det er smart. Det er menneskelig å gjøre feil, og tar du den tonen med en gang, kan du ikke forvente spesielt hyggelig innstilling mot deg resten av samtalen. Høflige, seriøse kunder får bedre behandling enn deg. Jeg ba hun om å dra til helvete og la på. Så smart da... ehm.. jeg overdrev kanskje litt når jeg skrev det, brukte ingen banneord og var ikke så veldig frekk. Men de jeg snakket med var ikke akkurat hjelpsomme, så jeg kan ikke nekte for at jeg ble litt irritert etterhvert. Lenke til kommentar
MPX Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Vi kan ikke se at vi har motatt noe returhenvendelser ang. dette. Uten noen informasjon kan vi heller ikke finne ut av saken. Ta kontakt via PM med et ordrenummer evt. telefonnummer så skal vi ta kontakt og få løst dette. Lenke til kommentar
surferxy Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Dere (mpx) kunne vel ha besvart email!!! email Lenke til kommentar
MPX Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Vi kan desverre ikke se at vi har fått mail ang. dette problemet. Vi har 4 mennesker som besvare mail kontinuerlig med noen hundre inngående mail pr. dag. Det kan faktisk også være mulig at mailen aldri er kommet frem. Lenke til kommentar
Pep Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg har selv samme erfaring nå. Har ikke hatt problemer med retur før. Faktisk vært veldig bra. Men nå har det bare vært tull. Pakka ble ikke funnet, mail blir ikke besvart, sender purre på purremail. Og plutslig kommer ett svar hvor de ikke ser de kan ha motatt noen pakke. Kunne skrevet mye mer, og saken er enda ikke løst.... skuffende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå