Gå til innhold

TEST: AOpen Aeolus 6600 GT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slik jeg forsto så hadde kortet litt problemer med Doom 3, men var dette med aller høyeste innstilling (teksturer) - altså den som "egentlig" krever 512MB grafikkminne? I såfall er det jo kanskje ikke så farlig...

Stemmer, få av oss kommer til å spille med den instillingen uansett. De fleste klarer seg jo med 1024*768 eller 1280*1024, samt AA og AF trenger jo heller ikke stå på fult.

Lenke til kommentar

sant det. tror jeg klarer meg fint med dette kortet, har hatt et POV GF4 Ti4200XP i over to år nå.. men dere, hvis jeg kjøper dette og bruker det i en maskin med 350W PSU, går det bra ?

6600GT må være det beste kjøpet i denne klassen virker det som, du kan plukke det opp for ca 1600..

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
sant det. tror jeg klarer meg fint med dette kortet, har hatt et POV GF4 Ti4200XP i over to år nå.. men dere, hvis jeg kjøper dette og bruker det i en maskin med 350W PSU, går det bra ?

6600GT må være det beste kjøpet i denne klassen virker det som, du kan plukke det opp for ca 1600..

Kommer litt an på hva annet du har i kassa, men jeg tror ikke det skal by på problemer ;)

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hva annet du har i kassa, men jeg tror ikke det skal by på problemer ;)

går fint

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

kjøpte meg dette kortet på grunnlag av testen.

vet ikke om jeg har fått mandagskort eller fredagskort jeg for jeg kjenner ikke igjen kortet slik som testen presenterer det.

idle tempen er på 54grader, da kjører viften på 43% no som gir hørtbart støy (slik jeg har hatt på tidligere kort i full load!, tidligere 9800pro og geforce fx 5500)

ved vanlig surfing øker varmen til 60 grader, da med 60% viftehastighet som avgir "slitsomt støy"

ved spilling av CS Sourse alt satt på max (men med oppløsning 1280x1024) som jeg vil anta blir full load. ligger kortet på 75-80grader og vifta på 100% som tilsir at jeg titter under pc pulten for å sjekke om kabinettet har løftet seg fra bakken=)

ett minus er også at hvis man ikke innstallerer Aopen sitt eget vifteprogram og kjører det i statusbaren så vil viften kjøre på 100% hele tida. altså har ikke kortet hardware basert viftestyring men det blir gjort ved hjelp av medfølgende software!

alt av ekstra ressursbruk liker jeg ikke :ermm:

kabinettet er bygd med god luftgjennomstrøm (thermaltake XaserIII) der 7 80mm vifter blåser luften gjennom kabinettet og ut, så det kan ikke være grunnen til at kortet er så varmt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...