EviLEddiE Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Leste i det engelske PC Gamer at man kunne få ekstra 3D-ytelse ved å deaktivere følgende 3 innstillinger i AGP-innstillingene i BIOS: - AGP 1WS Read - AGP 1WS Write - AGP Read Syncronisation Testet ut dette med 3DMark2K1 SE og Q3A. Testet kun i 1024x768, uten aniso eller AA: - 11140 3DMarks (fra 10513 med overnevnte innstillinger aktivert) - 184,3 fps (fra 169,5 fps) Leste i manualen til hovedkortet (KR7A-RAID), og der stod det at de 2 førstnevnte innstillingene bidrar til økt stabilitet. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Stabilitet og ytelse er to forskjellige ting. Personlig ville jeg ha brukt det som er mest stabilt. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Etter å ha studert emnet mer nøye (besøkt diverse BIOS-tweaking nettsteder), har jeg kommet fram til at disse innstillingene ikke gir så veldig mye ekstra stabilitet. Unntaket er når man har overklokket AGP-bussen sykt mye (>90MHz). Jeg fikk i alle fall ikke mer stabilitet med GPU/minne da jeg testet ut denne innstillingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå