muffe Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har lyst til å lære meg VBA til å bruke i excel. Har lest litt rundt på nettet, men finner ingen brukbare guider. Noen som vet om noen bra guider til VBA for excel? Den eneste programmeringserfaringen jag har er PHP, HTML, CSS etc. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 www.google.com http://www.kellogg.northwestern.edu/kis/te...terials/vba.pdf - er en link jeg fant via google... www.excelforum.com - et glimrende forum for excel.. Ellers kan du jo spørre her viss det er noe spesielt du lurer på... Lykke til... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Takk for den guiden. Den var ganske god, om enn litt grunnleggende. Men nå har jeg alle fall den grunnleggende syntaxen inne. Men har et spørsmål til til dere: I PHP skriver man noe sånnt: if($foo == "Januar") { buy($computer); } elseif($foo == "Februar") { buy($skis); } elseif($foo == "Desember") { buy($christmaspresent); } Hvordan kan jeg skrive dette i VBA? Tenker da ikke på if-setningen, men elseif-setningene. På forhånd takk. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Da blir det vel omtrent som følger: ' Man skal ALLTID deklarere variablene man benytter Dim sFoo As String, sComputer As String, sSkis As String, sChristmasPresent As String If sFoo = "Januar" Then Buy sComputer ElseIf sFoo = "Februar" Then Buy sSkis ElseIf sFoo = "Desember" Then Buy sChristmasPresent End If Man kan også bruke Select Case, hvis man heller ønsker å være litt mer semantisk: Dim sFoo As String, sComputer As String, sSkis As String, sChristmasPresent As String Select Case sFoo Case "Januar" Buy sComputer Case "Februar" Buy sSkis Case "Desember" Buy sChristmasPresent End Select Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå