Emiiil Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg har 2 maskiner med win98... Begge pcene har nettverkskort.... Når jeg plugger begge ledningene i Rutern klarer jeg og komme på internett, men hvordan skal jeg klare og lage et nettverk mellom dem? Det hadde vert veldig fint om noen tok seg bryet om og svare Bruker Nextgentel ruter M.v.h Emil Boller og brus til dem som svarer Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 for fildeling mellom maskinene så er en ftp server det beste. men du kan bare skirve \\ip.adresse.til.maskin i run, da kommer du inn på den andre maskinens delte sokumenter, om ingen brannmurer sperrer det. er sånn på w2k og xp ihvertfall, aldri prøvd det på 98. Mvh G Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Maskinene skal jo være i nettverk når de er kobla til samme router. Du kan jo skrive \\maskinensnavn for å få tilgang til delte filer og mapper på andre maskina. Kanskje du må aktivere gjest kontoen på begge maskinene. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) først så må dere dele noe, fin fram en mappe eller hardisk dere vil dele, høyreklikk velg deling. så søker dere etter datamaskinene til hverandre, det gjør du i søk funksjonen hvis jeg ikke husker feil. navnet på datamaskinen finner du på systemegenskaper, håper det var til hjelp, vet ikke om alt er like godt beskrevet, men det er ihvertfall det du må gjøre. Endret 13. november 2004 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Men gjør deg selv en tjeneste, ikke bruk windows fildeling, det går sakte, tar MASSE ressurser, og er i bunn og grunn unødvendig tungvint. Sett heller opp en ftpserver, som er et veldig mye bedre alternativ: dessuten er det usedvanlig enkelt å sette opp. Mvh G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå