rikardo Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hei hei folkens, Trenger litt advice her.. Har tenkt å sette opp en proxi lokalt her, kjører ett nettverk med en 5-6 maskiner. Bredbånd er (selvfølgelig) ikke tilgjengelig. (Takk til Bardu Kommune...) Så, jeg sitter her med ei ISDN-linje og to maskiner som er gullet verdt som evt. proxier. Men, jeg trenger et spark bak, Spørsmål: - Hvilket ISDN-kort blir gjennkjent av Linux Slackware 8? - Hvilket program skal jeg bruke? (Må ha mulighet til å koble til/fra manuelt. Det gjør heller ikke noe om den fungerer som en cache-server heller;) Noen tips? er ikke så dreven i linux ennå, selv om jeg kommer meg:D Takker for alle spark! Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 1. Nesten alle ISDN kort som er på markedet kan også brukes på Linux (alle utgaver bruker samme kernel-drivere). Jeg har brukt Jensen og Billion, den billigste varianten for 350-500kr. 2. Programmvare. Jeg brukte pppd i standartutgave (med autodialling osv.). Men det er ganske mye å lese for å få det til å virke (ISDN-HOWTO, PPP-HOWTO, Networking-HOWTO, evt. Kernel-HOWTO, Masquerading-HOWTO og ). 3. Hvorfor snakker du om proxy - jeg anbefaler at du bygger router/firewall med NAT (masquerading). På den måten får alle PC-er full tilgang til Internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå