Black&White Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Problemet oppsto etter installasjon av service pack 2 til win-xp. Er nesten helt sikker på at det er en sammenheng der i hvert fall. Har 2 maskiner med samme antivirus løsning og begge oppgradert med sp2. Det var ikke et problem på noen av maskinene før. Altså med SP1. Etter installasjon av automatiske oppdateringer for Pc-cillin 2003 henger en prosess som heter "pccguide.exe seg og bruker bortimot 100% av cpu. Det er som oftest rett etter en oppdatering at dette skjer, men det har forekommet andre ganger også, F eks ved av og pålogging. Men hovedproblemet er rett etter en oppdatering. Etter en restart er alt tilbake til det normale, men det er jo ufattelig irriterende å måtte restarte systemet i tide å utide. Har imidlertid søkt litt rundt på microsoft og pc-cillin sine sider uten å finne ut noe om dette. Så hvis noen har hørt om eller opplevd lignende problemer med pc-cillin. Hadde det vært greit med litt support. Thnx! Hvis dette ikke fører noen steds burde jeg kontakte Trend Micro support eller Microsoft support? Åja, også var jeg litt usikker på om denne egentlig skulle i programvare eller datasikkerhet. Dette er jo ikke direkte relatert til datasikkerhet ettersom det neppe utgjør en akutt sikkerhetsrisiko. Men på den annen side så er det jo programvare som er direkte relatert til datasikkerhet problemet angår. På den tredje side så er det jo programvare, og da skulle dne kanskje havnet i programvare? Og på den fjerde side, hmm. Nei nå får det være nok sider. Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hei, sakser ett innlegg ang. problemet ditt under her: I've got the same issue. As it turns out, there is a known bug in the pccguide.exe file which controls real time scanning of Trend-Micro Internet Security. It is caused by the uninstalling of a Netscape product (ie Netscape, Mozilla, FireFox, etc). Trend-Micro offers a hot fix for the problem, but you have to write to them to get access to the file rather than just downloading it at will from their website. Here is the page regarding the information: http://kb.trendmicro.com/solutions/sear...onID=18278 I'm very confident that I don't have a virus because I have scanned it with both Panda's online tool, Trend-Micro's housecall, and my local Trend-Micro antivirus. I also have the latest updates to windows, ad-aware, spybot S&D, and SpywareBlaster. I also run an online scan once every week at pestscan.com for any new spyware files not detected by my other programs. It has to be a bug with how the real time scanner works with some Netscape/Mozilla products because I didn't have this problem until uninstalling firefox 0.92 and t-bird 0.7 (including the files in the application data directory) and installing firefox 1.0pr and t-bird 0.8 Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 "The page cannot be found" Men jeg søkte litt mer på siden dems og fant ut at jeg trengte: TIS11_Pccguide1303.exe. Forhåpentligvis løser dette problemet. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå