Gå til innhold

slå av sideband adressing skal jeg det? (6800gt)

Heatsink

Anbefalte innlegg

jeg har lest litt rundt her på postene med "lav ytelse 6800gt" og lignende. flere får beskjed om å slå av fastwrite i bios. skal jeg det? jeg fikk i hverfall 10 000 i 3dmark 03 med dette:

pov 6800GT

ocz EL latency platinum (2-3-2-5)

A643200+

MSI k8t neo platinum

se nederste posten min om sideband adressing

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har lest litt rundt her på postene med "lav ytelse 6800gt" og lignende. flere får beskjed om å slå av fastwrite i bios. skal jeg det? jeg fikk i hverfall 10 000 i 3dmark 03 med dette:

Nei det er ikke nødvendig hvis du er fornøyd med ytelsen til skjermkortet ditt! Men hvis du bryr deg om 3dmark03 score, så be my guest! :fun:

hvis du får knall ytelse i alle spill så er det ikke nødvendig, men hvis du er misfornøyd prøv først nyeste drivere og så slå av fastwrite!

Lenke til kommentar

Er litt OT men i samme kategori så jeg kjører på: Hva er AGP sideband adressing? Pc'en min var massivt ustabil etter å ha innstallert ett nytt 6800gt. Så skruddee jeg av fast writes og sideband addressing, og etter det har det virket stabilt.

Lenke til kommentar

På en maskin med Abit NF7-S 2.0, AMD XP2500+ (barton) og Radeon 9600xt, gav det en liten ytelsesøkning å ha på fastwrite. Merket ikke noe til ustabilitet. Maskina kunne bare spille høyoppløselig video (HD-aktig Windows Media Video) uten å hakke så lenge FW var aktivert.

Lenke til kommentar
hvordan skrur man av fast write?? er helt fersk på sånne ting....

du kan enten gjøre det i "vanlig bios", et eller annet sted der står det agp voltage og agp fastwrite (auto/disabled).

du kan også gjøre det under "NVstrap(eller no)" menyen i riva tuner.

men burde jeg slå av sideband adressing også?

Edit: se signatur

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

Det var før, da man hadde treigere SD minne det var noe vits i å bruke FastWrite. Nå som minnet er så kjapt som det er - er det ingen vits å benytte seg av Fastwrite, da dette ikke vil ha noen spesiell ytelsesøkning. Derimot kan FastWrite være med på å lage ustabiliteter.

Lenke til kommentar
10000 er jo ganske bra uansett da.

Har 11365 med mitt Gainward 6800GT (400/1100MHz) og 2,4GHz Celeron

jeg har en del bedre prosessor enn deg da.

burde jeg slå av den sideband adressing? noen som har gjort det?

Jeg gjorde det samtidig som jeg skrudde av agp fast writes ettersom jeg hadde problemer. Så spillte jeg demoen til spillet GTR (OT: fantastisk bilspill, det mest realistiske til nå spør du meg). Da hakket det litt. Så skrudde jeg på sideband adressing og da gikk alt helt smooth.

Sorry om det er dårlig skrevet men jeg har tatt noen pils :blush:

Lenke til kommentar

Dette er sideband adressing:Sideband addressing - Like a letter, all requests and information sent from one part of your computer to the next must have an address containing "To" and "From." The problem with PCI is that this "To" and "From" information is sent with the working data all together in one packet. This is the equivalent of including an address card inside the envelope when you send a letter to a friend: Now the post office has to open the envelope to see the address in order to know where to send it. This takes up the post office's time. In addition, the address card itself takes up room in the envelope, reducing the total amount of stuff you can send to your friend.

With sideband addressing, the AGP issues eight additional lines on the data packet just for addressing. This puts the address on the outside of the envelope, so to speak, freeing up the total bandwidth of the data path used to transfer information back and forth. In addition, it unclogs system resources that were previously used to open the packet to read the addresses.

De siste linjene høres positive ut så jeg tror ikke du trenger å slå av sideband adressing :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...