z1Ob Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Jeg holder på "lage" vannkjøling, jeg har gått til innkjøp av 2*120mm vifter til radiatoren. Jeg har satt de til og suge luft opp igjennom radiatoren(se bilde). Så kommer spørsmålet; jeg lurte på om det gir bra kjøleeffekt, eller om jeg heller burde ha de under til og "dytte" luft opp gjennon radiatoren?hva er best? takker for svar z1Ob Endret 13. november 2004 av z1Ob Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Du vil sannsynligvis få best effekt sånn som du har montert det nå iom at aksialvifter er mest effektive på sugesiden. Du vil nok få enda litt bedre effekt hvis du bruker shroud (avstdandsstykke) som hever viftene litt opp fra radiatoren. Dette kan du enkelt lage selv hvis du har plass nok, f.eks av papp. Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Du vil sannsynligvis få best effekt sånn som du har montert det nå iom at aksialvifter er mest effektive på sugesiden. Du vil nok få enda litt bedre effekt hvis du bruker shroud (avstdandsstykke) som hever viftene litt opp fra radiatoren. Dette kan du enkelt lage selv hvis du har plass nok, f.eks av papp. Takker for så utrolig rask respons , viftene sitter ca.0,5-0,7cm fra radiatoren. Holder vel det? (btw. noen som vet om noen programmer som jeg kan laste ned som måler cpu temp?) Endret 13. november 2004 av z1Ob Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Tja, det skader sikkert ikke med litt mer avstand. Poenget er å i størst mulig grad eliminere den dødsonen du vil få under motoren og i hjørnene på vifta, der det selvsagt ikke vil være noen gjennomstrømning med viftene montert helt inntil radiatoren. Jeg har dessverre ingen tall å vise til, så jeg vet ikke hvor mye dette vil utgjøre. Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 ok, takker igjen for rask respons!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå