Robocoop Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Idiot. Dere er noen smånazier, rett og slett kvalmt å vite at det finnes noe sånt. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Her i Bodø driver vi med mye rart. vi har sanitet. Lærer oss generell førsthjelp, hvordan vi skal gå frem med militært utstyr når noen skader seg (f.eks) vi knepper telt, øver på å bruke primus, bo i sekk, holde orden på utstyr, trener på ledelse, delegering, samarbeid osv. vi har ett møte i uka fra1800-2030 hvor vi gjennomgår ting og utfører mye av det i praksis. Øvelser er det av og til, hvor vi blir testet på det vi har gjort på møtene, og for å ha det gøy i samvær med andre ungdommer. (gjerne på distriksbasis) vil minne om siste del av våpenreglene "Vis våpenkultur." Vi skyter med AG-3 (plombert, altså uten family-setting) på blink såklart. Vi driver feltskyting, og noen ganger får man demonstrasjoner fra befal på hvordan ting fungerer, oppvisninger på nærstrid(?) og lignende. Man kjører som oftest baneskyting som konkuranse, og man varierer typen skyting. man lærer seg å bruke våpen, vise respekt for det og andre som bærer det, og hvilke konsekvenser et ladd våpen kan gi. (Det finnes ingen unskyldning for vådeskudd). Kort og godt er HV-U en innføring i hva du vil møte i førsteganstjeneste. Du lærer knep og hvilket lure funksjoner ALT i forsvaret egentlig har, og det skal være en aktivitet hvor ungdom møtes og har det morsomt og lærer sammen. Har ikke angret på at jeg startet. btw: HV-U er for ungdom mellom 16 og 20 år. du må ha fylt 16 og ha en plettfri vandel for å bli tatt inn i hv-nemnda. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 HV ungdom = hitler jugend sikkert... AG-3 bruker kaliber 7,62 x 51 mm NATO, glock og mp5 bruker 9mm Fanken, du kom meg i forkjøpet. Grrrr forresten så bruker glock og mp5 9x19 mm skal ikke HK 416 bli tatt i bbruk i HV ungdom? og hk bruker 5,56x45 mm NATO:P Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 VELDIG tvilsomt. Skal til MP i sommer, og det var høyst usikkert om jeg i det hele tatt skulle få se en 416. Så tror nok det blir heller dårlig med det for stakkars lille speidertroppen Håper forøvrig jeg får prøve meg på en 416 med rødpunktsikte, da jeg er skeptisk til hvor bra det funker Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Tror forsvaret kunne spart tid på at det var en slags "quasi - rekrutt" for alle gutter på 2 uker mens de går på VGS. Da kommer eventuele skader/plager til syne, og disse kan da fikses før innrykk[man slipper å mudde så mange], eller en kan tilpasse tjenestested. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Idiot. Dere er noen smånazier, rett og slett kvalmt å vite at det finnes noe sånt. Jeg håper virkelig du tuller. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 har prøvd hk 416 med rødpunkt, NO GO! liker heller åpne sikter Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Kjedelig Vil at det skal være gøy! Hehe Lenke til kommentar
k3nn3th Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 HV ungdom = Hitler Jugend EDIT: Det var visst nevnt allerede.............. og du har vært med på et hvu møte eller? veit du noe som helst om hva hv ungdommen øver på? i hvungdommen blir du ALDRI lært noe kamp relaterte ting, kun op(observeringspost), patrulje tjeneste, sanitet, skyting på blink og vanlig speider felt tjeneste. hvu tjeneste er absolutt å anbefale for folk som skal inn på befalskolen fordi du lærer alt det grunnleggende som du ellers skulle lært under rekrutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå