Gå til innhold

Noen som er med i forsvarets HV-Ungdom?

Nicklas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud? Er det så spennende med våpen?

Da jeg var i førstegang tenesten var det ikke noe jeg hata mer enn ag3en min... (Sekken og gruen var egentlig verre) Men den blir jævlig tung når man skal drasse den rundt i skauen.

Derfor ble jeg jævlig glad da vi fikk mp5 og glock, og treningen gikk over til kun SIBO. Dette skal jeg innrømme var ganske gøy. Men det var ikke pga. våpen. Det er kick å storme inn i rom uten å vite hva som venter deg eller å rappelere ned husvegger inn vindu, osv... Skytebanetjenesten er vel kanskje noe av det kjedeligeste av alt.

Lenke til kommentar

Hvilket formål er egentlig en H&K AG3/MP5/Glock produsert for? Tro det eller ei, det er ikke for å skyte på blink.

Tror kanskje enkelte har litt for mange timer med CS, eller noe i den dur, på ryggen.

Jeg brukte mye av tiden min i førstegangstjenesten på sibo (Så og si det nermeste man kommer cs i virkligheten) Jeg skal banne på at de har et glorifisert syn på alt dette.

Er det bare jeg som synes det er teit å melde seg opp for en aktivitet, der en faktisk lærer noe matnyttig, bare for å få skyte med et ubrukelig våpen? Voks opp. Det er bare eit verktøy for krig.

Lenke til kommentar
Hvilket formål er egentlig en H&K AG3/MP5/Glock produsert for? Tro det eller ei, det er ikke for å skyte på blink.

Tror kanskje enkelte har litt for mange timer med CS, eller noe i den dur, på ryggen.

Jeg brukte mye av tiden min i førstegangstjenesten på sibo (Så og si det nermeste man kommer cs i virkligheten) Jeg skal banne på at de har et glorifisert syn på alt dette.

Er det bare jeg som synes det er teit å melde seg opp for en aktivitet, der en faktisk lærer noe matnyttig, bare for å få skyte med et ubrukelig våpen? Voks opp. Det er bare eit verktøy for krig.

"Javel"

Lenke til kommentar

Å skyte er gøy når man får en innertier med 11 millimeters pistol fra 15 meters hold på en minimal blink, og du treffer sånn at hele den svarte flekken for tieren er vekk :green:

EDIT: Generelt sett er det jo gøy når man ser at man faktisk klarer det da. Vill spray med mp5 er helt bortkastet.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Å skyte er gøy når man får en innertier med 11 millimeters pistol fra 15 meters hold på en minimal blink, og du treffer sånn at hele den svarte flekken for tieren er vekk :green:

Helt enig! Det er drit kult å klare ting. (Som kanskje ikke de andre klarer).

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Helt enig! Det er drit kult å klare ting. (Som kanskje ikke de andre klarer).Var medlem i en skytterklubb når jeg var 10 år. Traff 5 skudd av 5 midt i blinken de fleste gangene med 22 kaliber (salong rifle), men det var inne på papir blinker. *skryteskryte*

Nice :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...