Andreaz69 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 HEI! Har Mandrake 9.1 + KDE 3.1 Er på leting etter en MSN/ICQ klient (ala Trillian på PC) som "docker" på siden av skjermen, slik at f.eks web-browseren ikke kommer over den, men legger seg kant i kant. Har installert Gaim 1.0.2. Har letet igjennom prefs på den, men ikke funnet noe. Kanskje det er der? Gode råd og tips mottas med takk. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) slettet..misforstod spm. Endret 13. november 2004 av fjotten Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Om du ikke har det så skal det være en system tray plugin i Preferences-vinduet. Så om du ikke finner den så hadde jeg søkt på internet e.l. Lenke til kommentar
Andreaz69 Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Forsøker å legge ved et bilde her. Det er tatt fra min Win-maskin, men illustrerer hvordan jeg ønsker å få det til på min Mandrake maskin, med en IM-klient som "fester" seg på siden av skjermen, og gjør at f.eks web-browsere ved maksimering går kant-i-kant med IM-klienten, og ikke over. "Allways on top" fungerer også dårlig for IM-klienten, da den kun legger seg på toppen. Rafael: Er ikke helt sikker på hva du tenker på, men bildet jeg vedlegger illustrerer iallefall hva jeg ønsker Fikk ikke til å vedlegge fil, så bildet/screenshot kan sees her: home.halden.net/banderaz/docked.jpg Endret 18. november 2004 av Banderaz Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Åja, nå er jeg med. Vet ikke hvorvidt dette er en funksjon på noen av MSN-klientene til Linux. Slik situasjonen er så tror jeg først og fremst at WM-en din må ha støtte for å docke apps, noe som blant annet Fluxbox gjør (vet ikke om de andre WM-ene). Med Fluxbox kan man docke programmer ved å kjøre dem med i en såkalt 'withdrawn mode', og det plasserer dem i (noe som Fluxbox kaller for) 'the slit'. Du kan se det på venstre siden av skjermen min (medlagt skjermbilde): Endret 18. november 2004 av Rafael Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå