Gå til innhold

MSN/ICQ klient som "docker"

Anbefalte innlegg

HEI!

Har Mandrake 9.1 + KDE 3.1

Er på leting etter en MSN/ICQ klient (ala Trillian på PC) som "docker" på siden av skjermen, slik at f.eks web-browseren ikke kommer over den, men legger seg kant i kant.

Har installert Gaim 1.0.2. Har letet igjennom prefs på den, men ikke funnet noe. Kanskje det er der? :)

Gode råd og tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøker å legge ved et bilde her. Det er tatt fra min Win-maskin, men illustrerer hvordan jeg ønsker å få det til på min Mandrake maskin, med en IM-klient som "fester" seg på siden av skjermen, og gjør at f.eks web-browsere ved maksimering går kant-i-kant med IM-klienten, og ikke over.

"Allways on top" fungerer også dårlig for IM-klienten, da den kun legger seg på toppen.

Rafael: Er ikke helt sikker på hva du tenker på, men bildet jeg vedlegger illustrerer iallefall hva jeg ønsker :)

Fikk ikke til å vedlegge fil, så bildet/screenshot kan sees her:

home.halden.net/banderaz/docked.jpg

Endret av Banderaz
Lenke til kommentar

Åja, nå er jeg med. Vet ikke hvorvidt dette er en funksjon på noen av MSN-klientene

til Linux. Slik situasjonen er så tror jeg først og fremst at WM-en din må ha støtte

for å docke apps, noe som blant annet Fluxbox gjør (vet ikke om de andre WM-ene).

Med Fluxbox kan man docke programmer ved å kjøre dem med i en såkalt 'withdrawn

mode', og det plasserer dem i (noe som Fluxbox kaller for) 'the slit'. Du kan se det på

venstre siden av skjermen min (medlagt skjermbilde):

post-27-1100764686_thumb.jpg

Endret av Rafael
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...