Gå til innhold

Skal kjøpe ny surround forsterker

Anbefalte innlegg

NADDenon

Skal kjøpe meg surroundforsterker, og lurer på hvilken av disse jeg burde kjøpe, jeg er litt skeptisk på om denon sin forsterker virkelig yter 90W per kanal, de skriver jo det ganske klart og tydelig, og innprenter at det ikke er juksemåling.

Med NAD vet jeg liksom at jeg får det som står der, men samtidig om det på denon sin også skulle være sant, så går jeg jo glipp av 40W, skal brukes til å drive cerwin vega vf12 front og litt andre ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som en sikklig nad fanatiker vil jeg anbefalt nad, men denon har jo automatisk kalibrerings system .

og jeg tviler på at denon skryter på seg watt som visse andre mere komesieller merker fra japan gjør, men det er jo målt med bare 2 kanaler i drift, DVS at det kun var to "høytalere" bruk når di målte at forsterkeren leverte 90W mens nad forsterkeren er målt med alle kanalene i drift , så sånsett vil jeg tro di yter gaske likt, men du må jo se på hvilke høytalere du skal bruke på forsterkeren , har jo mye og si det og .

har hørt mange bra denon forsterkere og har hørt mange bra nad forsterkere

men i dette tilfelle tror jeg at jeg ville valgt denon sitt alternativ pga kalibrerings systemet , letter blir det ikke og sette opp en hjemme kino. kobler opp anlgget , plugger i micen , går og lager deg mat til filmen , og når du kommer tilbake er anlegget perfekt kalibrert (micen må jo plaseres på den mest idelle/brukte sitteplassen)

my 10 cents

Lenke til kommentar

Denon reciveren trekker bare 290 watt fra strømnettet og veier bare litt over 13 kilo.Er det flere en meg som aner "ugler i mosen" her? .For å sammenligne,så var min Harman/Kardon AVR-330 oppgitt til 7*55 watt og trakk 890 watt fra strømnettet.Det er ikke oppgitt hvor mye strøm Nadreciveren trekker,men den veier 16,5 kilo og det tilsier at strømforsyningen er enorm..Jeg er derfor ikke i tvil om at Naden er det beste valget for deg.Nad og CW er jo også kjent for å passe meget bra sammen.Ring Hi-Fi Klubben å spør hva de mener.Jeg er rimelig sikker på at de også vil anbefale deg Naden.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...