Feelgood Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 For et år tilbake bygde jeg følgende: Aopen 350W kabinett Abit NF7-m (med en særdelses bråkete vifte) Athlon XP 2500 WD 120GB 512mb RAM (husker ikke merket) Gammalt Nvidia Riva TNT 2 Denne konfigurasjonen har voldt meg en del problemer, men jeg har stort sett løst flokene. Problemet nå er oppstart. Når jeg skal skru på maskina får jeg som regel ikke bilde, skjermen går i hvile modus, får ikke signal. Ved gjentatte restarter får jeg som regel bilde. Har oppdatert bios Har tatt ut grafikkort, brukt det integrerte - fortsatt ikke bilde Noen som har gode ideer?? Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har du prøvd å bytte skjermkabel? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har trua på at det kan være minne slotten på hovedkortet som er ødelagt, prøv å bytt om.. sjekke om det funker... Har vært sånn på alle mine hovedkort Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hvordan piper maskinen når den starter opp? Det er BIOS sin måte å si hva som er galt på. Lenke til kommentar
Feelgood Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Skjermkabel er forsøkt bytta. Piper ikke ved oppstart. Minneslottene får jeg se på i morra Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Prøvd og byttet skjerm? Lenke til kommentar
Feelgood Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Har prøvd å bytte skjerm, samt flytta litt på minnebrikkene, samme resultat. Skikkelig irriterende, heldigvis er jeg ferdig med hovedoppgava, så jeg slipper angsten for død maskin. Lenke til kommentar
Lintvedt Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hadde akuratt det problemet med data'n til en kamerat. Vi prøvde ut nesten alt. Til slutt kjøpte vi et nytt hovedkort, da funka det. Men ble nesten litt usikker på om det var noe vits nå, kanskje det bare var minne slotten. Jaja.. Lenke til kommentar
Feelgood Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Her om dagen fikk jeg følgende feilmelding: CPU is unworkable or has been changed. Veit ikke helt hva jeg skal tro lenger. Lenke til kommentar
Li1 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 ¨kan være kortslutning. Jeg ville prøvd å tatt ut HK, lagt det på bordet, kobla til det jeg trengte og prøvd å fyre den opp. Fyrer den, kan f.eks HK'et komme i kontakt med festeplata i kabinettet. Det har skjedd, hehe Lenke til kommentar
silverfox Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Synes det kan høres ut som om din cpu blir satt feil opp ved oppstart av maskinen. Har du sett om det er noen mulighet for å velge "Defaults" I BIOS. Lurel Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Mulig at denne feilmeldingen bare skyldes at du har koblet av og på prosessoren. Lenke til kommentar
Feelgood Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Omsider har jeg fått maskina opp og gå igjen Løsningen heter Asus A7N8X-E Deluxe Komplett skal nå få igjen sitt Abit kort (som forøvrig er mitt tredje med feil!!) Blir bytta glatt i et litt bedre VGA-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå