.V. Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Teksten/kartet i logoen kan jeg ikke forandre på, da det er firmalogoen. hmm... et selskap som bevisst ØNSKER å profilere seg med en logo som alle reagerer negativt på? Kanskje de har utviklet en forretningside som går ut på å skremme vekk potensielle kunder og virke dønn useriøse? Vel, da synes jeg du burde gå for det aller første forslaget.... Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 unødvendigt gudesen.. du får et oppdrag om å lage en hjemmeside til et firma med en dårlig logo, skremmer du de bort med og klage på logoen deres eller gjør du så godt du kan for å tjene noen kroner? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg og mener det der var unødvendig gudesen, men nok OT. Den siste der ble mye bedre! Se forskjellen mellom den første og den siste da ! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Siste ble mye bedre ja. Ellers: - logoen får du som sagt ikke gjort noe med, men jeg personlig synes den suger. Synes også det er merkelig at en slik logo originalt har slik "inner shadow" - kanskje noe større line-height på teksten - litt usikker på overskriften som er plassert litt mer til høyre enn teksten under seg - menyen virket litt kjedelig? Mulig den blir bedre når du eventuelt leker litt med hover effekts i CSS... Lenke til kommentar
gudesen Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 unødvendigt gudesen.. du får et oppdrag om å lage en hjemmeside til et firma med en dårlig logo, skremmer du de bort med og klage på logoen deres eller gjør du så godt du kan for å tjene noen kroner? Jeg ville selvsagt ha forsøkt å overbevise oppdragsgiver om at med en elendig logo hjelper det lite å forsøke å fifle til resten av designen slik at det står i stil. Dersom det er et velkjent firma med en godt innarbeidet logo, ville jeg nok ikke vært så kategorisk - men ethvert selskap i en eller annen form for etableringsfase har rom for denne type forbedringer. De finnes mengdevis av eksempler på bedrifter som kan fremvise logoer som har blitt justert, endret, tilpasset og modernisert - så ikke kom og fortell meg at slikt ikke er mulig. Her ser det ut som om poenget er å lage en slags webportal(?) for næringslivet i et fylke, og en profesjonell profil er alfa og omega. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Begynner nesten å bli sånn at folk kan se på sida uten å spy nå ja! Som dere sikkert ser er det hvite flekker på logoen, fikk tilsendt en logo(.pdf med 1 lag) med hvit bakgrunn, skal spør de i morgen om de kan sende meg orginalfila med layers. Enkelt å lage websider når du har tilgang til et forum: 1. Lag en side. 2. Be om hjelp på forumet. 3. Undt das über-1337-crackz0r-hax0r-homepage ist finished. Hva skal folk ha for å sette sammen sida for meg? Kan absolutt ingenting om html/css, så blir nødt til å leie noen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 unødvendigt gudesen.. du får et oppdrag om å lage en hjemmeside til et firma med en dårlig logo, skremmer du de bort med og klage på logoen deres eller gjør du så godt du kan for å tjene noen kroner? Jeg ville selvsagt ha forsøkt å overbevise oppdragsgiver om at med en elendig logo hjelper det lite å forsøke å fifle til resten av designen slik at det står i stil. Dersom det er et velkjent firma med en godt innarbeidet logo, ville jeg nok ikke vært så kategorisk - men ethvert selskap i en eller annen form for etableringsfase har rom for denne type forbedringer. De finnes mengdevis av eksempler på bedrifter som kan fremvise logoer som har blitt justert, endret, tilpasset og modernisert - så ikke kom og fortell meg at slikt ikke er mulig. Her ser det ut som om poenget er å lage en slags webportal(?) for næringslivet i et fylke, og en profesjonell profil er alfa og omega. men visst du ikke sitter inne med kunnskap til og lage en god logo, ville du da fortsatt valgt og klage på logoen og sannsynligvis jage de bort til en konkurent som var villig til og lage både logo og hjemmeside til de, eller lage hjemmsiden selv og holde kjeft? jeg ville for mon del valgt og vente med å klage på logoen til etter penga var innpå kontoen. @E-Ton, skulle gjerne satt sammen siden din for deg visst jeg bare hadde hatt tid.. men det bare for mye nå, desverre. (ikke desverre egentlig, for det blir jo penger av det.) Lenke til kommentar
gudesen Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 men visst du ikke sitter inne med kunnskap til og lage en god logo, ville du da fortsatt valgt og klage på logoen og sannsynligvis jage de bort til en konkurent som var villig til og lage både logo og hjemmeside til de, eller lage hjemmsiden selv og holde kjeft? Dersom jeg overhodet ikke hadde peiling på web-design, html m.m. eller annen grafisk design ville jeg nok ligget litt lavrt ja, og jeg ville selvsagt ikke påtatt meg oppgaven i det hele tatt. Eller kanskje jeg ville "tatt en spansk en" - fått noen til å hjelpe meg gratis med både webdesign og koding (f.eks på et diskusjonsforum eller lignende), og presentert det hele som mine egne ideer...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå