.V. Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Er klar over at teksten i menyen ser helt forferdelig ut og jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med "nyhetsfeltet", men har dere noen forslag til forbedringer? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Lukter standard photoshop-effekter lang vei, Inner glow i bokstavene i headeren, standard skygge på menyen og på selve "boksen" alt ligger inne i. Teksten var for stor. Dette gjelder faktisk alle steder unntatt headingene i innholdsfeltet. Lys grå, fet font med antialiasing er neppe et sjakktrekk for standardparagrafene. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Lite jeg kan gjøre med logoen, det er det eneste jeg ikke kan forandre på. Hvilken font burde jeg bruke da? Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 oi.. når jeg ser denne siden tenker jeg bare duplo! alt er så stort og klumpete, ser veldig lite proft ut, noe det burde gjøre med tanke på innholdet. 1. gjør logoen mindre. 2. mindre mellomrom mellom linkene i hovedmenyen, samt mindre og slankere font. 3. mindre mellomrom mellom overskrift og brødtekst, samt mindre og slankere font. 4. MINDRE OG SLANKERE FONT. 5. kanskje dra inn en tredje farge for og live det litt opp? blir litt kjedelig med bare grått og blått.. gir deg et par linker til sider til flinke folk her på forumet så kan du kikke litt på hvordan du kan gjøre typografien bedre. for det er det du sliter mest med i oppsettet ditt. håper du tar det som konstruktiv kritikk og ikke blir fornærmet. linker: http://www.paradoxia.org/ http://www.demoted.org/ http://www.absentvoid.com/ http://fulu.auruminteractive.com/ http://undeclined.net/blogg/ Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 ja-a... - Kutt ned bruken av bold tekst, og gjør all tekst mindre. - mørkere brødtekst, denne må i alle fall ikke være bold! - Gjør elementene i header mindre, trenger de å overlappe hverandre? - Den tripple N'en i header var ikke veldig pen - Jeg føler at grå+lyseblå comboen begynner å bli litt oppbrukt, prøv med en annen farge, lysegrønn, rød? Prøv litt forskjellige! Er det det kartet du ikke kan gjøre noe med? Får du ikke en gang lov til å gjøre den mindre? Som sakt er det viktig at du ikke lar dette knekke deg, men heller bruker tipsene våre til å komme ut med noe nytt, noe bedre! Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hvorfor har du 3 "N-er" etter hverandre ? Det så jo bare helt mongo ut.. Alt er veldig stort hvis du skjønner.. Blir sånn at du rygger datastolen litt bak for å se hva som står der... Lenke til kommentar
.V. Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Teksten/kartet i logoen kan jeg ikke forandre på, da det er firmalogoen. Kan forandre på størrelse, men syns ikke det blir noe penere... Hvilken font burde jeg bruke til tekst/menyen? Takk for all konstruktiv kritikk! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Lag brødteksten mørkere, og skru av antialias på teksten når du lager fisker, da ingen nettlesere vil legge til aa på tekst. Tahoma og Trebuchet MS er fine skrifttyper å bruke, men det skader ikke akkurat å prøve med noen andre, bare pass på at det er en alle, eller i hvertfall de fleste har. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Prøvd noe nytt med logoen+jeg har prøvd med mørkere brødtekst. Teksten ble stygg uten AA.. Regner ikke med den blir sånn, er vel bare PS som ødelegger litt? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 logoen ble mye bedre, og den øverste teksten ble faktisk lesbar nå Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Ja, nå gikk det an å lese hva somsto i hvertfall.. Men hvorfor har du fet skrift? Det er ganske unødvendig egentlig. Og den røde skriften burde vel kanskje byttes ut med samme blåfarge som den i menyen, eller hva? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Synes det burde være noe oppe i høyre hjørne, det blir så tomt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 mye bedre, synes fortsatt menyen kunne vært mer trykt sammen. mindre knapper og litt mindre skrift. hva med og legge en svak bakgrunnsfarge på hele headern? kanskje det ikke blir så tomt da. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Tja, tror det hadde passet fint med en svak farge i logoen, men hvilken? Syns ikke grønt passa så bra.. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Kanskje sånn? Eller er det også ? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 du kan bruke en mørk outer glow i stedet for drop shadow, slik får du en jevn skygge rundt hele..Jeg ser forbedringspotensiale i menyen, kanskje noe grafikk, bullets elns..men ellers er det bra ut. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Outer Glow funka ikke helt, hva gjør jeg galt? Hva er bullets? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 What am I doing wrong? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Istedet for Blend Mode > Multiply så ta på Normal.. Lenke til kommentar
gudesen Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Teksten/kartet i logoen kan jeg ikke forandre på, da det er firmalogoen. hmm... et selskap som bevisst ØNSKER å profilere seg med en logo som alle reagerer negativt på? Kanskje de har utviklet en forretningside som går ut på å skremme vekk potensielle kunder og virke dønn useriøse? Vel, da synes jeg du burde gå for det aller første forslaget.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå