Gå til innhold

Er dette risky?

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd en sinnsyk støy fra de to viftene på Gainward FX 5900 Ultra kortet mitt i det siste som er veldig distraherende for meg som spiller i klan.

Sånn kunne jeg seff ikke ha det så noe måtte gjøres.

Jeg tenkte på å kjøpe en VGA Silencer NV 3 for GeForce 5900 XT da jeg tenkte at disse sikkert ville passe men det er visst forskjellig fra skjermkort til skjermkort.

Her er mitt kort:

fx_ultra_1600_xp.jpg

Og her er XT kortet:

fx_ultra_1100_xt_tvdvi_2.jpg

Så jeg skjønte med en gang at dette ikke ville gå.

Men så gikk jeg til innkjøp av en Primecooler slotkjøler som jeg satte i en PCI slot ved kloss oppå skjermkortet også nappa jeg kablene på de to maks irriterende viftene i håp om at Primecooler'n kjøper bra nok.

Tar jeg på kjøleribbene og selve kortet nå er de en god del varmere enn før men jeg slipper da den ekle støyen.

Noen som tror dette er holdbart og vet noen om et program som man kan måle temperaturen på et skjermkort på?

På forhand takk for all tilbakemelding.

Endret av Alle bra nick er opptatt jo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så gikk jeg til innkjøp av en Primecooler slotkjøler som jeg satte i en PCI slot

Jeg brukte tidligere (inntil i går, faktisk) en slik vifte rett under mitt R9800Pro-kort, men fjernet den da jeg oppdaget at viftemotoren utvikler overraskende mye varme. Tror den viften er best egnet til å skape luftgjennomgang i kabinettet, heller enn direktekjøling av komponnenter. Har en mistanke om at dersom den står for nærmt et kort vil viftemotoren tilføre kortet mer varme enn den fjerner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...