Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Jeg har opplevd en sinnsyk støy fra de to viftene på Gainward FX 5900 Ultra kortet mitt i det siste som er veldig distraherende for meg som spiller i klan. Sånn kunne jeg seff ikke ha det så noe måtte gjøres. Jeg tenkte på å kjøpe en VGA Silencer NV 3 for GeForce 5900 XT da jeg tenkte at disse sikkert ville passe men det er visst forskjellig fra skjermkort til skjermkort. Her er mitt kort: Og her er XT kortet: Så jeg skjønte med en gang at dette ikke ville gå. Men så gikk jeg til innkjøp av en Primecooler slotkjøler som jeg satte i en PCI slot ved kloss oppå skjermkortet også nappa jeg kablene på de to maks irriterende viftene i håp om at Primecooler'n kjøper bra nok. Tar jeg på kjøleribbene og selve kortet nå er de en god del varmere enn før men jeg slipper da den ekle støyen. Noen som tror dette er holdbart og vet noen om et program som man kan måle temperaturen på et skjermkort på? På forhand takk for all tilbakemelding. Endret 13. november 2004 av Alle bra nick er opptatt jo Lenke til kommentar
sindre1 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Du kan se temp med rivatuner. Vet ikke helt hvor mye disse kortene tåler, men så lenge det er under 80 grader load ville jeg tro du ikke har noe å bekymre deg for. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Såvidt jeg vet, så skal vel NV silencer passe ditt kort og? Men når jeg ser på hjemmesiden deres, står det kun FX5900XT. Men disse har da lik layout om du peller av minnekjølingen? Ser i alle fall veldig slik ut etter måten Ultra kortet er utformet på.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 kjøp lydtett kabinett og lydtett psu Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Til Sindre: Tusen takk for link Til Fredriku: Jeg synes det ser ut som om formen på de forskjellige kjøleribbene ser annerledes ut og finner det hele litt sketchy men det koster ikke så enormt mye så det er verdt et forsøk. Til PepsiCo: Nytt kabinett er nekt men jeg tenker på en BeQuiet strømforsyning Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Men så gikk jeg til innkjøp av en Primecooler slotkjøler som jeg satte i en PCI slot Jeg brukte tidligere (inntil i går, faktisk) en slik vifte rett under mitt R9800Pro-kort, men fjernet den da jeg oppdaget at viftemotoren utvikler overraskende mye varme. Tror den viften er best egnet til å skape luftgjennomgang i kabinettet, heller enn direktekjøling av komponnenter. Har en mistanke om at dersom den står for nærmt et kort vil viftemotoren tilføre kortet mer varme enn den fjerner. Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Det forklarer noe jeg lurte veldig på. For både kortet og kjøleribba er mye kaldere på den siden kjølern ikke står på. Da er det vel motoren som varmer de opp. Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Ser dette ok ut? Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 En time har snart gått og ingen av strekene har prøvd og bevege seg. Er det ikke normalt at det er litt bevegelse eller er det bare jeg som er paranoid? Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) helt normale tempraturer det der EDIT: det er vel kanskje idle... ? Prøv litt doom3 / farcry osv Endret 13. november 2004 av Alph3z Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Prøver BF Vietnam siden det er det jeg spiller mest nå. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Til trådstarter: Vli anbefale deg å fjerne det bildet i signaturen Hvis du leser rettningslinjene så står det at det ikke er lov.. /Clvn Lenke til kommentar
Alle bra nick er opptatt jo Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Signatur bilde fjernet. Men etter ca 10 min med BFV ble resultatene slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå