el_cash Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 jeg ser etter et rimelig tegnebrett, helst i klassen under tusenlappen. ser at komplett har endel tegnebrett, men selv har jeg ikke den minste anelse om hva som er bra. tegnebrettet skal være en gave, og skal antageligvis brukes endel mot photoshop. noen gode tips? hva skal jeg se etter, og hvor får jeg tak i slikt rimelig? noen netshoper som sender slikt med faktura? Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 `--==Trykk her==-- Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 tøft - takker! kan noen si noe om hvor bra/dårlig dette tegnebrettet er? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 budsjettet går opp til tusenlappen, så da er vel kanskje denne et bedre valg? ser at den i forhold til anbefalte brett har blant annet dobbel dpi og medfølgende mus (trenger slike tegnebrett egen mus, egentlig?), er den verdt noe nær en dobling av prisen? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 wacom lager gode brett, og den musa er bare teit. Men helt grei, trykksensitiv etc. Heter vel wacom graphire 2 eller noe sjekk siden dems Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 noen her som har erfaring med wacom-brettene og kan si noe om hva jeg bør gå for? Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Har tidligere hatt et Wacom Graphire 2 tegnebrett i A6 format. Dette fungerer i og for seg greit, men størrelsen ble feil for mitt vedkommende. Flaten blir utrolig liten, og med så "små" bevelgelser blir det fort mer ubehagelig å jobbe med. Kjøpte meg et Graphire3 brett for ikke så lenge siden, denne gang i A5 format, og kan ikke si annet enn at prisdifferansen pent kan forsvares. Vi snakker med en gang om en pris godt over din grense, så et A5 er muligens ikke aktuelt uansett. Gjør det kanskje litt klokere uansett. Alt avhenger av hvor mye det skal brukes, og til hvilket formål. Smaken er som baken, så det er godt mulig at han ville foretrukket et A6 brett fremfor et A5. Wacom har uansett svært gode brett, men mange muligheter i diverse visuelle programmer. Bruker det selv til både 2d og 3d grafikk. Anbefaler deg uansett å styre unna merker som feks Thrust, som man får til en mye rimeligere penge. Mulighetene med et Wacom brett er mye større, både i 2d og 3d applikasjoner. Lykke til med valget! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå