mistercartman Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Har en 512mb 400mhz ddr pc3200 cl2,5 brikke i den ene maskinen, og forsøkte å sette inn en 256mb 266mhz pc2100 cl2,5 brikke, men pc`en fant ikke brikken. Når jeg kun satte inn den minste, fant den brikken, men ikke de to sammen. Skal bruke den minste brikken sammen med en annen identisk i en annen pc, men ville bare sjekke om den fungerte. Men er det slik at rammen må være helt lik ytelsesmessig? Lenge siden jeg har sjekket rambegreper. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 tror ikke det, som regel, så vil bare ramhastigheten stilles ned til det samme som den treigeste ram brikka, men kanskje det er for stor forskjell? Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Tja. Aner ikke jeg. Derfor jeg spør Den fant hvertfall ikke den minste brikken når de satt i sammen. Noen andre som har erfaringe med dette? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg kjører med ei pc2100 og ei pc2700 brikke.. CPU'n blir da automatisk satt ned til det den dårligst ram brikka skal klare... Men jeg har klokka den opp igjen... Men det er jo ikke så langt jeg får klokka da men... Jeg har en AMD XP 2500+ btw. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har en 512mb pc3200 og en 512mb pc2100 begge twinMOS. Når jeg hadde pc2100 brikken på DIMM-slot 1 så var maskinen ustabill som fy kræsjet minst en gang pr døgn. Men den fant begge brikkene. Nå har jeg den raskeste brikken på slot 1 og maskinen har kjørt feil fritt i 4 dager i strekk, vet ikke om dette løser problemet ditt men du kan jo prøve deg fram. Er det HELT umulig at DIMM sloten er død ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå