Gå til innhold

Hva sa dine foreldre da du begynte med røyk/snus?

Passasjer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det vel strengt talt ikke nødvendig å poste i denne tråden.

Sist gang jeg postet her var for et år siden eller noe. Da visste de ikke om det.

Mamma fant det ut ved at hun søkte på "Olum" på Google. Hun fant da brukeren min og så litt på innleggene mine. Jeg hadde kommentert ett eller annet om snus under forhuden i snustråden. Fikk da en melding av henne "Snus under forhuden. Hva faen?" Hun mislikte at jeg snuste, men skjønte at det ikke var noe hun kunne gjøre med det.

Deretter krevde hun at jeg skulle fortelle faren min om det. Jeg satte meg ned med pappa en gang han skulle ta opp et eller annet med meg. "Jeg snuser også" sa jeg. "Æsj. Det griseriet der!" sa han før han begynte å le. Han spurte om jeg kunne sette inn en prell så han kunne se hvor dum jeg så ut.

Nå nylig fant de ut at jeg røyket. Det var det verre med. Mamma ble skikkelig forbannet. Jeg inngikk et kompromiss med henne. Jeg skulle gå tilbake til snusen om jeg fikk lov til å snus hjemme. Gaming er ikke det samme uten en snus under leppa. Dette var helt greit og nå baker jeg meg preller i samme rom som mamma. Hun bryr seg ikke mye om dette, bare kommer med en liten "Æsj".

Lenke til kommentar
Jeg har en slik ordning med foreldrene mine om at hvis jeg ikke drikker/røyker/snuser før jeg er 18 så betaler de bilsertifikatet for meg.

Og det fungerer veldig bra :wee:

Hehe, det har jeg og..og har nå blitt busta i alt untatt å røyke :)

Så her en dag sa mamma:"Viss faren din betaler sertifikatet ditt, skal du få en bil av meg" :D

(Ja, de er skilt)

Lenke til kommentar

Det er en varm sommerdag sommern 2004.. Jeg har fylt 14 år. Det er chicks ute, og skolen er slutt, alt er vel og bra. Jeg føler jeg står på toppen av verden når jeg står me kompisene mine og henger. Kompis av meg snuste, jeg spurte om det var godt. Og gamet var igang, jeg fikk min første pris under leppa, og halleluja det svidde, jeg var svimmel, dette likte jeg, vi spaserte til butikken, jeg lykkelig som aldri før. Vi står å henger ved butikken, jeg med ryggen til bilene, før jeg får den TYNGSTE handa på skuldra jeg noen gang har følt, av mamma som sier "Svartlia 51 NUH!!" ( der jeg bor ).. Og aldri før når jeg gikk hjem har jeg vært så redd. Aldri før har jeg gått fra lykkelig til ulykkelig så fort.. Hva faen er odsen for at hu skulle på den butikken da ? Hu sa heldigvis ikke stort, bare at jeg var utrolig dum, men bedre en røyk.

Lenke til kommentar
Jeg har en slik ordning med foreldrene mine om at hvis jeg ikke drikker/røyker/snuser før jeg er 18 så betaler de bilsertifikatet for meg.

Så her en dag sa mamma:"Viss faren din betaler sertifikatet ditt, skal du få en bil av meg" :D

(Ja, de er skilt)

Er jeg den eneste på forumet som faktisk ikke skal gjøre noe av det før jeg er 18?

Lenke til kommentar
Olum,

Om hun vet ditt brukernavn her på forumet og at du er aktiv, er det så lurt å legge ut så personlige historier? :)

Nah, jeg kunne vel ikke vite at hun var så snushane. Og jeg tror ikke hun visste brukernavnet mitt, men hun veit at jeg kalles Olum. Sikkert sånn hun fant det.

Edit: Det er denne historien jeg la ut nå du mener? Det gjør vel ikke noe om hun leser dette. Hun veit jo alt dette fra før av. *Vinke til mamma*

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Olum,

Om hun vet ditt brukernavn her på forumet og at du er aktiv, er det så lurt å legge ut så personlige historier? :)

Nah, jeg kunne vel ikke vite at hun var så snushane. Og jeg tror ikke hun visste brukernavnet mitt, men hun veit at jeg kalles Olum. Sikkert sånn hun fant det.

Edit: Det er denne historien jeg la ut nå du mener? Det gjør vel ikke noe om hun leser dette. Hun veit jo alt dette fra før av. *Vinke til mamma*

Hadde moren min gjort sånt med meg hadde jeg blitt sur. Hu krenker jo privatlivet ditt!

Lenke til kommentar
Olum,

Tenkte mer på at hun kanskje ikke blir så glad av å se det på nettet. Det er tross alt litt personlig hva hun sier til deg.

Lenke til kommentar

(Ja, de er skilt)

Er jeg den eneste på forumet som faktisk ikke skal gjøre noe av det før jeg er 18?

Mulig, angrer på snusinga nå, røyke har jeg ikke gjort. Drikke er da vel vanlig?

For å si det sånn: Alle som snuser, rosemaler det og får det til å se mye mindre skadelig uut enn det er. Det er viss du prøver etter du har fylt atten du virkelig burde visst bedre. Jeg er 15 FFS, og er allerede godt opplyst, bare gir faen..

Men holder på å slutte.

Lenke til kommentar

En dag kom jeg hjem og fant ut at koppen jeg brukte ble byttet ut med det kuleste askebegeret vårt. (En liggende ølflaske som er smeltet om til å inneholde et askebeger i midten).

Etter det har det aldri vært noe problem. Pappa brukte å komme inn til meg å bomme røyk når han selv var tom, han kunne heller ikke røyke på stua, så da satt han heller på rommet mitt.

Nå er det kun snus det går i, og hvorfor skal foreldrene mine bry seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...