Passasjer Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hallo! Jeg her helt ny innenfor Linux, men jeg har tenkt å prøve det. Da jeg gikk inn på linux.org la jeg imidlertidig til at det var veldig mange forskjellige versjoner. Jeg lurer bare på hva som er den beste? Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg ville ha valgt SuSE eller Mandarke Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Hmm...ok. Noen grunner til at jeg burde det? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg ville også valgt SuSE Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) 1140 innlegg, og så vet du ikke hvor programvare spørsmål skal postes? Suse, Fedora er vel greie nybegynner distroer. Endret 12. november 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Noen som kan begrunne litt? Btw: Har hørt mye om Red Hat og Mandrake. Er de bra? Endret 12. november 2004 av Mongo FuRY Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Det er vanskelig å si at en er bedre enn en annen. De tre som er nevnt her er alle veldig bra for nybegynnere. Det er igrunn det samme hvilken av de du starter med. Det er igrunn bare å velge en. Red Hat heter nå Fedora btw. Endret 12. november 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 RedHat koster penger nå. Finnes gratis til og med 9,0 eller noe. Det nye navnet er "Fedora". En enkel og grei distro for nybegynnere, sammen med SuSE. Disse er fulle av guider og instruksjoner, så det er nesten umulig å tulle til noe. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ett godt tips, last ned 2 eller tre distroer du har lyst til å prøve, og prøv dem... Ingenting er bedre en egne meninger. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Denne tråden er vel kraftig feilpostet, er den ikke? Tilbake til topic: Hvis du skal ha en enkel og grei distro, kan du velge SuSE. Hvis du derimot har lyst til å lære hvordan ting skal gjøres, er Slackware et godt alternativ. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Flyttes til Programvare->Linux/Unix Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Hvis du vil ha et enkelt, raskt og sikkert operativsystem, så installerer du arch! Gå inn på http://archlinux.org og last ned Arch 0.7 base. Det er veldig enkelt å installere. Du putter i CD-en, skriver /arch/setup og så er installasjonen i gang. Du kan auto-partisjonere, deretter velge pakker (velg alle, du), installere pakker (én knapp), installere kjerne (én knapp) og velg bootloader (Grub). Reboot, logg inn som root (ikke noe passord) og skriv pacman -Syu Trykk enter på spørsmål om oppdatering av pacman. Kjør pacman -Syu på nytt. Deretter kjører du pacman -S kdebase startx og du har et velfungerende operativsystem med verdens beste pakkebehandler. For å laste ned og installere Firefox, Thunderbird, netris og Frozen-bubble (de fire viktigste programmene ), skriver du følgende: pacman -S mozilla-firefox mozilla-thunderbird netris frozen-bubble Edit: Deretter må du forandre root-passord (skriv passwd, så kommer det opp en prompt). Deretter lager du en ny bruker med useradd-kommandoen! Endret 13. november 2004 av drange_net Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Hallo! Jeg her helt ny innenfor Linux, men jeg har tenkt å prøve det. Da jeg gikk inn på linux.org la jeg imidlertidig til at det var veldig mange forskjellige versjoner. Jeg lurer bare på hva som er den beste? Alt det du har spurt om i denne tråden er forklart på Linuxguiden. Dette er spørsmål som stilles flere ganger for uken, så mange er litt slitne av slike spørsmål Se her for svaret på hvilken distribusjon som er best. Endret 13. november 2004 av slime mold Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 SuSE, Mandrake eller Fedora er gode nybegynnerdistroer. Mandrake er kanskje litt mindre feilfri enn de andre. Anbefaler deg å laste ned alle tre distribusjonene og prøve dem i en uke hver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå