vegjoh Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei! En kompis kom innom med maskinen sin i kveld. Den kommer opp med følgende feilmelding (akkurat før XP-logoen burde ha kommet liksom): Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows fra den originale CD-ROMen. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere. Hvis jeg starter fra CD-ROMen, så er det inget alternativ å trykke " r ". Kan trykke F3, og da kommer gjenopprettingskonsollen opp. Kan jo selvfølgelig kjøre en full reparasjon av XP, ville sannsynligvis fikset det problemet - men får da et annet problem "med på kjøpet". OS'et er Windows XP Pro, og feilen kom vistnok etter at han hadde forsøkt å installere et spill - som underveis resulterte i en blåskjerm-melding. Vet noen hvordan jeg kan få fikset denne filen uten reparasjon/reinstallasjon? Har ikke overskudd til sånt nå Kan jeg gjøre noe i gjenopprettingskonsollen? Vil gjerne ha tips før jeg prøver. Har gått meg i "off-side" på det før, og gjort vondt mye verre... Mvh Vegard Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hei, sjekk om linken under kan være til hjelp. http://computercops.biz/postt80956.html Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Hei, sjekk om linken under kan være til hjelp. http://computercops.biz/postt80956.html Takker så mye... Den linken ser ut til å ha svar på spørsmålet mitt. Har bare sett fort over det. Er for trøtt til å begynne med den maskinen nå... Mvh Vegard Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Brukte denne guiden, som lå på den siden "olejohnny" linket til, og nå ser det ut som maskinen fungerer igjen. Noen drivere må reinstalleres, i tillegg til Office - men ellers ser det meste normalt ut ved første øyekast. Nok en gang, takk "olejohnny". Der sparte du meg for mye arbeid Mvh Vegard Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Maskinen fungerer fint, men to programmer "overlevde" ikke den oppskriften: MS Office og Norton Antivirus. Office installerte jeg på nytt over den som lå der, men det vil ikke Norton gjøre - og listen i "Legg til/fjern programmer" har også forsvunnet nå. Finnes det et eller annet som kan få fjernet Antivirus-programmet helt, slik at jeg kan legge det inn på nytt? Det dreier seg om Norton Antivirus 2004. Mvh Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå