T.F.T Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hei. En venn av meg skal kjøpe seg et nytt skjermkort, hovedsakelig til spillbruk. Det skal koste rundt 2500 kr + - 300 til 400 kr. Grunnen til at han skal kjøpe det er for å spille nfus2, som kommer ut nå i november. Det må så klart støtte directX 9.0. Er ganske usikre på hvilket kort som er lurest å kjøpe. Hvilket er best av dette kortet og dette, og er det stor forskjell, og hva er forskjellen ? Disse er ikke de eneste alternativene, og siden nfsu2 er et directx spill er det mulig det er er Radeon kort han bør satse på Endret 12. november 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Det andre kortet (Gainward) er klokket høyere på minnet. Derav navnet golden Sample.. Er vel ellers hipp som happ hvem du velger. Har du pengene, ville jeg gått for Asus sitt 6800 GT 128mb kort... Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Det andre kortet (Gainward) er klokket høyere på minnet. Derav navnet golden Sample.. Er vel ellers hipp som happ hvem du velger. Har du pengene, ville jeg gått for Asus sitt 6800 GT 128mb kort... Er asus sitt GT kort så mye bedre da? Det har jo ddr1 minne og klokken er ikke så veldig forskjellig. Ville det ikke lønnet seg og kjøpt et vanlig NU kort siden det er billigere og det har så godt som samme specs? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Asus kortet har 16 pipelines mot NU sine 12, har en del å si ja...Har det selv og får over 10.000 3dmark 03 uklokket....Veldig godt kjøpt mener jeg Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Trodde GT kortet bare hadde 12 pipelines men sjekket det og bekreftet det. GT kortet er vel et bedre kjøp da ja. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Folk har kun snakket om nvidias kort, er det ikke et Ati kort som er å fåes for circa samme pris, eller er det nvidia det er best å satse på i denne klassen ? Tenker litt på forskjellen på ytelsen i directx og open gl, er den stor ? han skal tross alt spille nfsu2, som kjører på directx Lenke til kommentar
wim Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Med fare for å bli flamet så vil jeg si at nVidia har best ytelse i den prisklassen Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Go gt! Det er meget billig fra pcutstyr.no! LINK Nesten dobbelt så bra som 6800 le Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Med fare for å bli flamet så vil jeg si at nVidia har best ytelse i den prisklassen ok EDIT: gjelder det samme i prisklassen rundt 3500 tror dere ? Endret 13. november 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå