Ronnyjo Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kjører vnc remote på linux maskinen min (fedora 2), men må starte vnc server manuelt for å logge på hver gang. Hvor, hva og hvilken fil skal jeg legge inn for at denne skal startes automatisk når linux startes opp? Holder det med å skrive inn vncserver i scriptet eller må det 2mere til" ? Takker for alle svar Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Du kan sette inn en linje i /etc/inittab vn:2345:respawn:su <brukernavn> -c <kommando> Edit: Ingen god løsning se post nummer 4. Da vil du starte kommando på brukernavn, når du booter pcen i runlevel 2, 3, 4, 5 ,6. Du kan lese mer i inittab og init. Veldig interessant lesing faktisk Hva mener du med scriptet? Du kan også lage et script å legge det i /etc/rc.local/. Da startes scriptet etter at alle init scriptene er kjørt. Men synest definitvt løsning en er best. Endret 18. november 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Fikk du det til å virke? Jeg fikk ikke den første løsningen til å virke. Kun den siste. Jeg forstår ikke hvorfor, noen andre som vet? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Glem løsningen som omfattet /etc/inittab. Har undersøkt litt og funnet ut at den ikke var god . Legg heller et script i init.d og lag symlinks til de runlevelene du vil at den skal startes i. Pussig at ingen kommenterte løsningen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå