aeinstein Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg lurer bare på om det går an å senke hastigheten på HD'er eller eventuelt stoppe den helt på kommando? Slik at den IKKE bråker med andre ord. Takk for svar! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 jeg tviler, harddiskene tror jeg spinner opp bare de får spenning, og den står jo på så lenge dataen står på.. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 du kan vel justere noe i den "batteri" saken du finner i kontroll panelet ... der kan den vel justeres til å gå i sleep modus regner eg med. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Det går an å sende en kommando til de som gjør at de stopper (og starter), ja. Du kan gjøre dette med hver enkelt disk med Seagate Online Tools på www.seagate.com Fungerte dessverre ikke på diskene som er tilkoblet IDE-Raid-kontrolleren min Ellers har jo Windows noe lignende ifm strømsparing, men den tar alle diskene som ikke er i bruk der og da. Dette fungerer med kontrolleren min. Hvis noen vet om bedre, så si for all del fra. Ettersom det åpenbart er mulig burde det jo finnes et hendig, frittstående program som klarer dette...hvis ikke, så kanskje noen kan melde seg frivillig til å lage et? Endret 13. november 2004 av KAS Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Takk alle sammen! Jeg vet det er en funksjon i windows sin strømbesbarelse greier. Har brukt den av og til... Angående seagate.... det er en gammel IBM... Noen som vet om prog til den? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Angående seagate.... det er en gammel IBM... Noen som vet om prog til den? Du trenger ikke nødvendigvis å ha en Seagate-disk for å bruke SOT Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Bare en nostalgisk, lite nyttig komentar.. I gamle dager, på Amiga, var det en kommando som het sleep.. Og den, vel, den slo av disken til du brukte den igjen :-) Helt genialt.. Feks. sleep hd0: og vips.. stille.. Så kunne jeg jobbe i det jeg jobbet i, og med en gang jeg skulle lagre el. startet den! :-) Bør være mulig også til PC, er en enkel kommando på linje med eject God natt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå