PioUs-JiN Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 hm.. når det gjelder kjøling så gav du meg en idé lolminator^ du kan kjøpe en et gasskjølingselement som du plaserer i stolen så borrer du hull og sender "blokken" inn til cpu'en men dette så bra ut, likte hvordan hodet blir seendes ut.. nesten rein kopi Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) hva med å bruke sånn nesten tørr gråmalings kost på cigaren, slik at det ser ut som utbrent glo helt fremst.. ang kjøling, så tror jeg det er en lur ide å lage hull i ræva til innsug, og å ta uften ut igjennom munnen og cigaren... kanskje antenna også *edit* hvis du fikser et peltier element i den ene hånda, og ordner den som brus kjøler, så kan du ta luft ut derifra også.. slik at luften kjøler peltier elementet før det kommer seg helt ut av systemet... Endret 28. november 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 *gåsehud* Dette må være det beste siden Snekker'n sitt kabinett!! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) genialt.. Når jeg først leste første tråden din.. om at du skulel være ferdig til tidlig desember.. så hadde jeg NULL tro på dette.. men nå ser jeg jo at det ligger alvor bak tanken.. Stå på.. blir meget bra.. leif har vært på besøk Endret 11. desember 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Bizardo Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 hei igjen har ikke helt tenkt på hvordan kjølingen skal være ennå, men mange gode forslag her en ting er sikkert at luften må komme inn i bunnen og gå ut av toppen en plass, men hull til vifter og div andre saker skal gjøres når selve kroppen er sveiset isammen og alt er bra. blir vel litt dremmling da tenker jeg Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) hvordan har du tenkt å gjøre feste av hovedkortet inni bender ? stor fan av serien og nå prosjektet EDIT: leif(er) Endret 29. november 2004 av AztroM Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 haha, fikk nettopp en idé :!: når du skrur den av, kan den si: I am Bender, I bend girders, please insert girder! liksom når det klikker for'n i serien. Bare et forslag Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 eller bare noe som Bender is shutting down... (elns) Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Veldig bra! Eneste jeg ikke helt likte var tennene. Mulig det ikke blir som det så ut på siste bilde, men synes de var litt store og prangende, tror det hadde sett bedre ut om du å tonet dem ned litt. Men som sagt, gleder meg til å se det ferdig, sikker på at det blir bra. *edit Bare slo meg at tynne metallplater ikke er så veldig støydempende. Gjort deg noen tanker om hvordan begrense støyen? Endret 29. november 2004 av Den Polse Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Veldig bra! Eneste jeg ikke helt likte var tennene. Mulig det ikke blir som det så ut på siste bilde, men synes de var litt store og prangende, tror det hadde sett bedre ut om du å tonet dem ned litt. Men som sagt, gleder meg til å se det ferdig, sikker på at det blir bra. *edit Bare slo meg at tynne metallplater ikke er så veldig støydempende. Gjort deg noen tanker om hvordan begrense støyen? utifra det jeg ser, så er det bare en paiprlapp han har festet på som tenner.. ergo det er antakeligvis ikke de han skal bruke. selv syntes jeg tennene ble sykt konge i eksakt den størelsen jeg Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Bare han sier noe morsomt så Lenke til kommentar
Bizardo Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Skal vel feste noen støydempe plater på innsiden tenker jeg. noen som vet hvor jeg kan skaffe dette på billigst mulig måte? munnen er bare en papplate ennå ja, men det skal skjeres ut et hull og tette igjen dette med 1 mm plastplaste som er bøybar. denne skal lakkeres i hvitt med svarte streker og lys på baksiden. har ikke helt tenkt på det der med shutdownlyd ennå. anntennen skal lakkeres i samme farge som bender. så den blir ikke svart som på bildet. det blir foresten kanskje en update i dag, men det er ikke helt sikkert, det blir iallefall veldig sent, skal prøve å lage ferdig hodet iallefall. Hovedkortet skal festet på en plate som er i loddrett på selve bunnplaten slik at alle uttakene kommer ut av bunnen. jeg må vel ha noe lys på innsiden ? slik det er mulig å se inn når døren åpnes. tenkte kanskje å lakkere hele innsiden i hvitt og bruke kanskje blacklight. lyset skal slå seg på automatisk når døren åpnes. får håpe det blir fiksing på hodet i dag, er iallefall det som er plaene Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Bizardo: Skal vel feste noen støydempe plater på innsiden tenker jeg. noen som vet hvor jeg kan skaffe dette på billigst mulig måte? BILTEMA mye areal billig. De er aluminiumsfoliebelagt, slik at det sikkert ser dritkult ut inni Prosjekt Bender... jeg pleier å ta av folien for å øke dempingen noen vitale prosent men men. Jeg liker dem veldig godt, men det er noen på forumet som er fan av andre plater oxo.... sjekk "Støydemping" under "Hardware" Lenke til kommentar
Bizardo Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) På tide med en liten update, snart ferdig med hode her er 2 bilder : Skal feste plastplaten fremfor munnen når den er ferdig lakkert, er noen sveiser som må pusses , og må bruke en del stålplast noen plasser, spesielt på en stor bulk som kom frem da bender prøvde seg som stunt-robot, tror virkelig bra det finnes hjelm, den blir brukt neste gang vet ikke når det kommer updates neste gang, men blir forhåpentligvis ganske snart Endret 30. november 2004 av Bizardo Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det her blir bare bedre og bedre, hadde vært kult med en tray cd/dvd rom i kjeften til bender slik at den åpner seg når man skal bytte cd. Sikkert vanskelig å få til men. Vil ikke statisk elektrisitet være et problem i et helstål kabinett? både under og etter bygging? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg er spent på å se effekten av de lysene når prosjektet er ferdig, litt vanskelig å se hvordan det blir nå. Uansett, utrolig tøft! Ser ut som good sveisearbeid btw. Lenke til kommentar
alexern Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 haha, så jævlig rå den blei! imponert over dine skillzaz med metallzz Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) NICE :D VIL HA Endret 30. november 2004 av JassFatt-aka-Andre Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Som støy dempende ikke bruk folie da... Du kan jo bruke hk plate som er inni vanlige kabbinett.... Så syns jeg du burde ha alle kabler og sånt tull ut ræva... Vart jævlig bra hodet.. Endret 30. november 2004 av lolminator^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå