Gå til innhold

Prosjekt Bender (Update 11.mars side 37)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ENDELIG UPDATE :D weeeha, beklager at dere måtte vente så lenge

i dag har vi jobbet en del med å pusse ned sveisene slik de blir glatte og runde og jobbet med hodet. Skal fortsette på mandag kanskje og gjøre ferdig hodet da.

her er iallefall litt bilder :thumbup:

kant.jpg

Kanten som er pusset fin og rund

hode.jpg

hode2.jpg

kropp.jpg

dette er så langt vi har kommet til nå, på mandag blir det utskjering av munn, tilpassing av dvd-rom, montering av øynene, og sveise på toppen og selve hodet. Mulig vi rekker å feste armene også da, men det tviler jeg på. Ting tar tid.

Håper dere kan kose dere med denne updaten og får håpe det ikke blir så lenge til neste gang.

Lenke til kommentar
Blir sikkert råbra dette her.
Ringe litt til Matt Groenig (?) og avtale pris da :D

Men jeg lager en Bender i 3DSM 7. Noe i mot at jeg legger den ut når den er ferdig? Fikk ideen om å lage en av den poser-benderen, men det har så mange Face-errors at jeg fikk helt hattifnattus, bare måtte lage en bedre :!:

Send en PM eller no' sånt da! Kommer til å følge med :thumbup:
Lenke til kommentar

Platene er pusset med vinkelsliper noen plasser, pluss at lyset kommer inn, så det er derfor det ser bulkete ut. er noen plasser sveisene og skjøtene ikke er helt brae, der skal jeg legge i stålplast og pusse over, men dette vil ikke skje før all sveising er ferdig. skal til slutt lakkere det hele i aluminiumsgrå eller sølvgrå, med kanskje klarlakk på toppen.

Jeg bruker en Slot-in laptopdrive, den skal plasseres i hodet bak munnen. Munnen skal lages av 2 mm tykt bøybar plastplate og lakkeres hvitt med tynne svarte streker for å lage tenner. bak tennene skal det festes lys, slik at munnen lyser litt. skal til slutt kutte en sprekke imellom tennene slik at cd-ene kan puttes inn der :thumbup:

Når det gjelder harddiskene så tror jeg faktisk de skal monteres i en brakett innenfor sidedøren, slik at disse blir med ut når jeg åpner døren. På den måten kan jeg lett skifte harddisker og sette inn nye.

når det gjelder powerled/HHDled så skal jeg ikke ha noe powerled, når Bender er påslått så vil jo øynene lyse. HHDled skal monteres i et plastrør som skal formes og ligne mest mulig på en cigar som bender skal ha i munnen. Dioden skal være rød, smed litt pusset plexiglass fremfor slik det ser ut som at det er fyr på cigaren.

Av og påknappen skal monteres under WLAN antennen toppen på hodet tror jeg, er iallefall planen dette.

Som noen sa lengre opp her i en av postene så kunne jeg sette en flaske i handen hans, ja det har jeg faktisk planer om, men har ikke helt funnet ut hvordan hendene skal lages ennå, men en ting er sikkert, jeg gir ikke opp før jeg har fått det til.

Bunnen av Bender skal ikke sveises fast, den skal skrues fast, slik at jeg kan ta ut hele innmaten og f.eks skifte hovedkort og diverse andre ting hvis det er nødvendig. kan selvfølgelig gjøre dette ved å åpne døren også, men blir lettere å skifte ting hvis kroppen ikke er der.

Fortsett å kom med gode forslag, fordi forslagene kommer til å bli brukt hvis de er gode :)

noen som sa viftestyring på fingrene, har tenkt litt over det, og jeg tror faktisk jeg kommer til å gjøre noe sånnt. får se hvordan det blir, er fremdeles masse å gjøre, og nå begynenr den posten her å bli litt lang :p

Updates kommer forhåpentligvis på mandag

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar

Whoho!!! Jævlig bra!

Men, hva med kjøling du må jo ha noen "lufte hull"

Tips:

Om den skal sitte på en stol elns, så kan stolen være "hul" slik at du kan få borret et par hull til frisk luft der(Med filter da)... Og ha vifter som blåser all luften opp i hodet så kan du ha noe slags små sprekker...

(Tanken her var at du kan få varmluften til å stige ut gjennom toppen...)

PSU? Hvor skal denne sitte?

Tips:

Igjen kan du ha hull i ræva til dette :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...