Nemon Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Har nettopp kjøpt meg ny maskin med asus hovedkort, problemet er at når jeg slår av maskinen så lyser fortsatt musa, nettverkskortet pluss onboard led lyset. Selv når jeg slår av powerknappen på baksiden så lyser alle lysene mellom 5-10 sekunder til. Hva kan være galt her da? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg har samma kort. Lest en del i manualen, og kanskje det kan være noe med den derre Soft Off moden. Jeg har ikke testa kortet enda fordi jeg ikke har fått cpuen. Skal si ifra om det er sånn på meg også når jeg får cpuen imorgen eller overimorgen. Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Tviler litt på at det skal være slik egentlig, lyset på onboard led og nettverkskort plager meg ikke så veldig mye. Men jeg har optisk mus, og den lyser som et juletre etter at jeg har slått av maskina! Lenke til kommentar
Delux Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Ja, må vel inrømme at det der med musen ikke er helt normalt. Prøv med å slå av sotof mode. Lenke til kommentar
hce Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Onboard lys skal lyse, viser bare at 5V på hovedkortet virker og du får skrudd PC-en din på. Nettverkskort trekker også strøm fra denne spenningen slik at PC-en din kan boote hvis den får riktig signal inn på nettverkskortet. Antar musa di lyser fordi det er spenning på PS2 porten/usb for å sjekke om noe der vil boote maskinen eller lignende. Ta en titt i Boot menyen i BIOS og sjekk om noe sånt som interrupt from PS2/mouse eller lignende er på. At LEDen på HK lyser etter du har dratt strømmen er også riktig. LEDen brenner av den energien som ligger lagret i spoler og kondensatorer på HKet. Veldig greit :smile: Så slipper du å kortslutte noen komponenter når du fikler med hardware :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå