Gå til innhold

Håpløse og rare bruksanvisninger

Anbefalte innlegg

Det finnes mange "nyttige" oversettelsesprogrammer, men de fungerer ikke alltid like bra. Oversatte bruksanvisninger er et godt eksempel på dette.

Her er for eksempel noe som sto bakpå en superlimeske (nøyaktig ordrett og tegnrett):

"Super Glue, cyanoacrylate adhesive, has an amazing new quick bonding power of. multi-purpose against wood, plastic, ceramic, rubber, metal etc. (...) CARE IN HANDLING (...) Do not spread or touch the adhesive with the finger. When carelessly touched, rub the handcream and soften with warm water (...) Due to immediate bondign, KEEP OUTOF REACH OF CHILDREN!! (...) CARE ON USE (...) Wipe with alcohols or sandpaper the comtact surface to remove moisture, rust, oil and fat etc. (...) Set the cap ring onto the screw. As illustrated. hold the cap and nozzle with left hand, and screw the tube with right hand slowo ly clockwise, then the contents come out from the tip. (...) Whem clogged at the nozzle tip, on next use, CUT THE EXTENDER NOZZLE, and tightly cap with one of the suitable holes."

(...) markerer et skille i teksten, for de som ikke skjønte det...

Nå er det deres tur til å meddele bruksanvisninger eller lignende :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Metal" er engelsk, og "Metall" er norsk. Derfor skriver jeg det du kaller "metal-musikk" med dobbel-L. Jeg har tatt med en dobbel-T bare for å understreke...

Men nå var det jo ikke dette tråden min skulle handle om, uansett. Jeg lagde en tråd for å kunne le litt av dårlige bruksanvisninger og / eller oversettelser. Jeg hadde kanskje ikke det beste eksempelet, men da kan jo dere poste et bedre... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...