Gå til innhold

Boot problem med HP

Anbefalte innlegg

Driver å ordner pcen til en kompis. Det er under boot av XP den stopper opp. Får blåskjerm med "Unmountable boot volume" feilmelding. Pcen er en HP pavilion 750. Har prøvd å komme ut i bios for å prøve å få noe liv i den derifra, men jeg mistenker at denne pcen ikke har tilgang til bios(ferdigpc :no: )

Prøvd å få den til å boote fra win xp cden, men greier ikke å få frem dette alternativet, eneste som kommer opp er sikkerhetsmodus og vanlig boot.

Så spørsmålet mitt er om noen kan fortelle meg hvordan jeg får win XP cden til å boote og hva som forårsaker feilmeldingen(om det er minne, harddisk el)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har allerede kjørt checkdisk repair, kommer ikke ut i bios, nærmeste jeg kommer er esc som får opp en boot skjerm. Valgte repair på xp cden, og nå får jeg samme meldingene hver gang jeg starter, den mangler 3 filer som jeg finner på XP cden og alt ser bra ut. Men når den er ferdig med å kopiere over disse og jeg trykker neste for å starte XP stopper det helt opp.

Driter i det som er på harddisken nå, vil bare få den til å fungere, men kommer ikke tilbake til der man får velge om man vil reparere eller installere på nytt, den går direkte på reparer og da skjer det samme hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...