Gå til innhold

beste og mest stillegående kort til ca 2000kr

Nimblex

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver og planlegger å kjøpe en ny pc, men er usikker på hvilket skjermkort jeg skal velge. Denne pc`en har et 64-bits system og dette hovedkortet. Jeg skal bygge en stillegående pc og er derfor veldig opptatt av at skjermkortet ikke støyer i noen stor grad. Jeg har vurdert x700-serien, men er usikker på hvordan disse kortetene er i forhold til støy og om det finnes enda bedre skjermkort til en ca pris på 2000kr. Er det best å velge et PCIe-16x skjermkort eller hva er best?

Takk for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet som Nimblex har sett seg ut støtter PCIe, ikke AGP. Se deg om etter et GeForce 6600 GT, og monter på en ZM80D-HP :-)

Ellers vet jeg at Gigabyte har en vifteløs versjon av 6600GT, men har ikke sett dette her til lands ennå.

Edit: Vifteløst Gigabyte 6600GT heter GV-NX66T128VP

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Jeg sitter fortsatt og håper at noen kan hjelpe meg med et skjermkortvalg. Som jeg før har skrevet har jeg visse krav til dette kortet.

1. Det må være et PCIe kort

2. Det skal være stillegående

3. Jeg skal spille litt med det, litt videoredigering, programmering, litt bildebehandlig og trenger defor et kort som fungerer brukbart/bra til dette.

4. Har ikke så alltfor stort budsjett og ønsker et kort i 2000kr klassen. (1500-2500)

5. Kortet skal inn i et helt nytt s939 64-bits system med blant annet en AMD Athlon 64 3500+ prosessor, 1024mb ram, mm. Hvis det er ønske om å vite mer om dette for å kunne hjelpe meg best mulig så si ifra så skriver jeg det.

Har sett meg ut noen mulige kort, men aner ikke støynivå og ytelse i forhold til pris og system på disse:

ASUS EAX700PRO/TVD/256M

PowerColor X700PRO 256MB

Club3D Radeon X700 PRO 128 MB

Gainward GeForce 6600 GT 128 MB

Jeg håper veldig at noen kan hjelpe meg med dette, så jeg ikke ender opp med feil kort. TUSEN TAKK til alle som hjelper meg! :)

Lenke til kommentar
da syntes jeg heller du burde kjøpe et annet hoved kort, hvis du ikke allerede har kjøpt det, som støtter agp OG pci

Kortet er ikke kjøpt, men med tanke på fremtiden vil jeg gjerne ha et kort som støtter PCIe på s939 og da er dette jeg har sett meg ut.

Lenke til kommentar

Joda 6600GT kan passe godt til deg (HW.no har testet aopen sin utgave), og den skal ifølge testen ikke bråke noe særlig og gi god ytelse, ihvertfall god nok til ditt bruk (spilling sånn av og til) gå for den :thumbup:

så vidt jeg vet finns det ingen kort med PCI-EX 16x OG AGP på et og samme kort(shoot me if i'm wrong ;)

Lenke til kommentar
Joda 6600GT kan passe godt til deg (HW.no har testet aopen sin utgave), og den skal ifølge testen ikke bråke noe særlig og gi god ytelse, ihvertfall god nok til ditt bruk (spilling sånn av og til) gå for den  :thumbup:

så vidt jeg vet finns det ingen kort med PCI-EX 16x OG AGP på et og samme kort(shoot me if i'm wrong  ;)

Det finnes, men foreløpig bare for intel

EDIT: Hovedkort altså

Endret av wim
Lenke til kommentar
Joda 6600GT kan passe godt til deg (HW.no har testet aopen sin utgave), og den skal ifølge testen ikke bråke noe særlig og gi god ytelse, ihvertfall god nok til ditt bruk (spilling sånn av og til) gå for den  :thumbup:

så vidt jeg vet finns det ingen kort med PCI-EX 16x OG AGP på et og samme kort(shoot me if i'm wrong  ;)

Jeg har faktisk lest den testen, og syntes det passet veldig bra i forhold til mitt bruk. Dessverre fikk jeg også med meg denne erfaringen som gjorde at jeg ble usikker igjen. Er det noen andre som vet noe om dette kortet i forhold til denne erfaringen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...