J0lle Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 det er tåpelig å høre på alle som påstår at man skal avinstallere sp2 i hytt og pine. det er alt annet enn feilretting - det er kun en utsetting av problemer. sp2 har bedre sikkerhet - og for å ivareta din sikkerhet så bør du selvsagt bruke winupdate - og da kommer du ikke utenom sp2. finn heller ut hva som må til for å fikse problemet du har under med sp2 enn å ty til den elendige snarveien det er å avinstallere eller la være å installere sp2. til dere som anbefaler å ikke installere eller avinstallere sp2: Alt er ikke gull på andre sia bekken vet du, SP2 får faktisk MANGE maskiner til å klikke. Jeg kjører uten SP2, bare oppdaterer alle de andre som kommer utenom. Det funker perfekt. Bruker man en annen nettleser enn IE så slipper man 99% av spyware/virus/trojans som kommer den veien. Jeg anbefaler ingen å legge inn SP2 i ettertid, fordi det kan krølle til veldig mange program. Derimot kan man trygt bruke en windows som allerede har en slipstreamet SP2 inne, mange av problemene går vekk såfremt programmene men bruker innstalleres ETTER SP2. Lykke til Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 J0lle: hvis du gir det rådet til folk som ikke er særlig pc-kyndige, så gjør du en stor tabbe. hvis mange nok tror på det du sier, så kommer det til å være enormt mange pcer med gammel windows og utdatert sikkerhet at det går ut over deg og meg og alle andre som ferdes her på forumet. hvis du har sett littegranne på nyhetene i det siste (de siste to-tre årene) så ser du fort at en av de største sikkerhetstrusselene samfunnet i dag står ovenfor er dårlig sikrede pcer. så hvorfor oppfordre folk til å ikke sikre sine pcer? tror heller at det er et noe klokere valg å finne ut av *hvorfor* de får problemer med sp2 og å løse det, enn å skrike ut at man ikke burde installere oppdateringene. microsoft har faktisk egne forumer og kan løse det aller meste, tross hva du måtte mene om dem. i verste fall får du anbefale brukerne linux av en eller annen distrubisjon, eller i verste fall mækk - men pass fortsatt på at brukerne oppdaterer operativsystemet! Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg støtter siste taler fullt ut! Lenke til kommentar
kissa83 Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 noe annet jeg har kommet på i ettertid. Jeg hadde ikke dette problemet før jeg kjøpte min nye skjerm. Hadde en gammel 19" crt (eller hva dem kalles:P) Kjøpte nylig en 17" hyundai L70N. Er det mulig noe av feilen kan ligge her? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Flyttes til windows Lenke til kommentar
So|o Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hadde også noen småproblemer etter at jeg installerte SP2. Disse problemene forsvant etter at jeg oppdaterte til nyeste versjon av drivere. Lenke til kommentar
kamus Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 J0lle: hvis du gir det rådet til folk som ikke er særlig pc-kyndige, så gjør du en stor tabbe. hvis mange nok tror på det du sier, så kommer det til å være enormt mange pcer med gammel windows og utdatert sikkerhet at det går ut over deg og meg og alle andre som ferdes her på forumet. hvis du har sett littegranne på nyhetene i det siste (de siste to-tre årene) så ser du fort at en av de største sikkerhetstrusselene samfunnet i dag står ovenfor er dårlig sikrede pcer. så hvorfor oppfordre folk til å ikke sikre sine pcer? tror heller at det er et noe klokere valg å finne ut av *hvorfor* de får problemer med sp2 og å løse det, enn å skrike ut at man ikke burde installere oppdateringene. microsoft har faktisk egne forumer og kan løse det aller meste, tross hva du måtte mene om dem. i verste fall får du anbefale brukerne linux av en eller annen distrubisjon, eller i verste fall mækk - men pass fortsatt på at brukerne oppdaterer operativsystemet! Helt glimrende sagt, støttes fullt ut!! Lenke til kommentar
kissa83 Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Fikk denne meldingen etter den ene gangen den startet om, kanskje noen har peiling på hva det kan bety? Ser nåe veldig gresk ut Lenke til kommentar
kamus Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Sjekk denne linken, kan være at det er noe her som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
kissa83 Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Sjekk denne linken, kan være at det er noe her som kan hjelpe deg. takk for denne liken, men jeg har prøvd det meste som står på denne siden også nå. Får bare sende den til reperasjon/test, så få ordnet dette. Er nok noe med kjøleren/vifta muligens, hvis ikke det er ett virus som kødder med cpu temperaturen og gjør at maskinen slår seg av pga. den "tror" at den er for varm hehe.. takk for alle som har prøvd å hjelpe meg iallefall!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå