Gå til innhold

windows xp sp2 klikker

kissa83

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har ett problem med maskinen min. Etter ca. 15-20 min så stopper den helt uten feilmeldinger, og jeg må restarte den. Dette har ikkje hendt før.

Er det noen som har en idè om hva det kan være for noe?:p

maskinen er :

Gigabyte K8NS nForce3 250

AMD Athlon 64 3000+ Tray

Socket 754 512KB cache

AMD64 3400+ 12-23dB Socket 754/940

Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB

Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs

Seagate 120GB S-ATA 7200RPM

Barracuda 7200.7 8MB cache

Seagate 120GB S-ATA 7200RPM

Barracuda 7200.7 8MB cache

Hightech Excalibur Radeon 9550SE 128MB

DVI/VGA/S-Video AGP

:w00t: håper noen har noen tips:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Microsoft som har klart å lage en så "kjempebra" update at PCen sovner :D . Jeg kjenner opptil flere som har hatt det samme problemet med at PCen klikker når de har lasta ned sp2. PCen til en av dem ville ikke engang starte windows :whistle: . Jeg vet ikke hva de gjorde for å fikse problemet, men jeg tror det ble bedre av seg selv etter hvert...

EDIT: det skal ikke ha noe med maskinvaren å gjøre i det hele tatt

Endret av KaYcH
Lenke til kommentar
hvordan kan man fjerne SP 2, uten å måtte formatere?  :p

Avinstallere den kanskje? :roll:

hvor kan jeg gjøre det da? hehe

jeg finner ikke noe i Legg til/fjerne programmer i Kontrollpanelet, hvis det er her du mener det skal avinnstalleres fra?

du må markere "show updates/vis oppdateringer" på legg til /fjern vinduet.

Lenke til kommentar
jeg var inne i Bios'en nettopp og sjekket temperaturen på CPU, den stod da på 75 celsius. er ikke det veldig mye? kanskje det er dette som er noe av årsaken til problemet? :hmm:

Det er så kuult med folk som roper ULV når de får problemer og skylder på SP2 uten å sjekke nøyere hva det kan skyldes. SP2 er nok ikke perfekt og fører i enkelte tilfeller at brukerne får en nedgradert opplevelse av systemet. Men at den er verre enn SP1 nekter jeg å tro.

Uansett, håper du får bukt med varmeproblemet.

Lenke til kommentar
jeg var inne i Bios'en nettopp og sjekket temperaturen på CPU, den stod da på 75 celsius. er ikke det veldig mye? kanskje det er dette som er noe av årsaken til problemet? :hmm:

75 grader er ikke helt bra nei. Hvis du har montert cpu`en selv : Brukte du kjølepasta? Kan også være sannsynligat kjøleren er montert dårlig. Kan også være bios som viser feil , men det bør sjekkes ut.

Lenke til kommentar

det er tåpelig å høre på alle som påstår at man skal avinstallere sp2 i hytt og pine. det er alt annet enn feilretting - det er kun en utsetting av problemer.

sp2 har bedre sikkerhet - og for å ivareta din sikkerhet så bør du selvsagt bruke winupdate - og da kommer du ikke utenom sp2. finn heller ut hva som må til for å fikse problemet du har under med sp2 enn å ty til den elendige snarveien det er å avinstallere eller la være å installere sp2.

til dere som anbefaler å ikke installere eller avinstallere sp2: :thumbdown:

Lenke til kommentar

Men uansett om CPU har en temp. på 70 grader, så burde jo ikke temperaturen stige etter en installasjon av sp2?

Jeg ikke fikk kontakt med nettet etter å ha installert sp2. Brukte derfor windows systemgjenoppretting for å tilbakestille systemet til slik det var dagen før jeg oppdaterte. Dette er etter mitt syn den beste løsningen om man er sikker på at det er sp2 som forårsaket feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...