Bringisen Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Nå har jeg endelig fått min Sigma EF 500 DG Super blitz , og driver å teste den litt. Det første jeg merker er at det tar lang tid fra jeg tenner blitzen til den er klar(oppladet). Er dette normalt eller kan det være batteriene som jeg har satt i som ikke er helt gode ? Det er jo en del av dere som har denne blitzen har jeg forstått , så hvordan fungerer dette for dere ? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Oppdaget det hvis batteriene er litt dårlige så tar det år og dag å lade opp blitzen, men når jeg har nyoppladedete batteri så tar det ca 5 sekund fra jeg slår den på til det lyser rødt, og når den først er oppladet så går det veldig fort å lade mellom hvert blitz (kommer jo selvfølgelig an på hvor kraftig utladningen er). Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Når man slår på blitzen etter at den har vært avslått en lengre periode må den som nevnt over lades opp. Kodensatorene trenger 5-6s på å fylle seg helt opp. I praktisk bruk vil ikke ladetiden være i nærheten av dette Jeg slår heller ikke av blitzen om jeg driver på med fotografering som krever blitz, da den selv går inn i sovemodus etter en stund. Så snart man trykker inn AF (utløserknappen halvveis ned, eller om man har valgt en annen knapp for det) reagerer blitzen og er klar til jobb. Bruk batterier med så høy mAh som mulig. Jeg bruker sett med 2100mAh på mine blitzer, men nå kan man jo også få tak i 2300mAh, noe som både forkorter ladetiden og forlenger batterilevetiden Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Takk for svar.... Kjøpte en lader med 4 stk. 2300mAh +(4 i reserve) og det fungerte utmerket. I helgen var det julebord og blitzen var alltid klar og ga meget godt belyste bilder , så førsteintrykket av blitzen var flott. Eneste var batteridekselet som andre også har vært inne på , det virket ikke så solid. Men det er jo bare til å være forsiktig ved batteriskift Endret 14. november 2004 av helge.bringeland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå