Syar-2003 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hvis 200 poeng ned i en benchmark gjør ting mere stabilt tar jeg heller drivere med "dårligere" ytelse med en gang fremfor de som er overtweaket som resultat av dra kampen mellom ati og nvidia og ustabile. Så dårligere ytelse betyr ikke "alltid" dårligere drivere . Kankje ikke slik i dette tilfellet men man bør ha det i bakhodet. Lenke til kommentar
mamba Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Fikk nu 100 poeng mer i score i 3d mark. Yeah! Ser ut som denne driveren løser endel problemer for mitt vedkommende Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 For ikke å glemme mer stabil fps. Hjelper ikke med 200 i topp fps når ting detter ned til 10-20 i hete kamper. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hvis 200 poeng ned i en benchmark gjør ting mere stabilt tar jeg heller drivere med "dårligere" ytelse med en gang fremfor de som er overtweaket som resultat av dra kampen mellom ati og nvidia og ustabile. Så dårligere ytelse betyr ikke "alltid" dårligere drivere . Kankje ikke slik i dette tilfellet men man bør ha det i bakhodet. Jeg har ikke opplevd noe form for ustabilitet med Catalyst 4.8 eller 4.9 som skal være overtweaket som du så fint sier. Så for min del går jeg for drivere som yter bedre, det vil si 4.8 eller 4.9.. 4.10 var en nedtur og det er 4.11 også! Jeg vil ha bedre ytelse! Endret 12. november 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
tbend Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Huff, nå er det på han igjen! Mista trua på de siste driverne etter de bugga 4,10 som de ga ut for ikke så lenge siden! Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Nye drivere behøver ikke å bety økt ytelse og flere 3DMarks ved hver eneste revisjon. Grunnen til at ATi og Nvidia gir ut nye drivere hele tiden er jo for å øke kompatibiliteten med alle de nye spillene som dukker opp på markedet hele tiden. Slik som å fikse diverse ustabiliteter og andre feil i måten grafikken i spillene vises på. Det kan man godt kalle ytelse, men jeg regner med at de fleste sikter til flere bilder per sekund. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hvis 200 poeng ned i en benchmark gjør ting mere stabilt tar jeg heller drivere med "dårligere" ytelse med en gang fremfor de som er overtweaket som resultat av dra kampen mellom ati og nvidia og ustabile. Så dårligere ytelse betyr ikke "alltid" dårligere drivere . Kankje ikke slik i dette tilfellet men man bør ha det i bakhodet. Jeg har ikke opplevd noe form for ustabilitet med Catalyst 4.8 eller 4.9 som skal være overtweaket som du så fint sier. Så for min del går jeg for drivere som yter bedre, det vil si 4.8 eller 4.9.. 4.10 var en nedtur og det er 4.11 også! Jeg vil ha bedre ytelse! så lag driverne selv lær deg et programmerings språk og lag noen super drivere som gir 2X 3dmark score Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 skal kode nye drivere i java når jeg blir ferdig med INF1000 ! (grunnleggende objektorientert programmering) Epz. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Her er forresten catalyst 4.12 beta (hl2 drivere?) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Det er nok ikke til å stikke under en stol at driverutviklerene hele tiden inngår kompromisser mellom ytelse/stabilitet ved testing av betadrivere. I tillegg til fix for evtuelle nye/gamle spill går det jo hver gang ut på optimalisering. En eller annen gang kan nok en "overtweaket" beta bli released som offisiell grunnet tidspress og andre ting . Dette i tillegg til dra kampen om å være best i f.eks 3dmark05 og "kongen på tronen" ligger det stor prestisje i . Det er nok en hårfin balansegang mellom stabilitet/ytelse her som noen ganger tipper akkurat bittelitte grann for mye over. Alle kort er litt forskjellige og noen får problemer og andre ikke. Lenke til kommentar
runeah Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 LOL, jeg formaterte for få timer siden, og da jeg innstallerte drivere for skjermkkortet var det 4.10! Haha, snakk om å ha dårlig timing da... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 så lag driverne selvlær deg et programmerings språk og lag noen super drivere som gir 2X 3dmark score Det skal jeg jaggu ta å gjøre! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Skal ta å teste 4.12 beta nå.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 noen flere enn meg som fikk en sykt stor økning i doom 3? jeg gikk opp fra 38 fps til 57!!! i 1152x864 på high uten skygger og AA, AF på 16x (ja, instillingene ellers var like og v-sync var avskrudd). Gikk opp 200 poeng i 3dmark05 og 100 i 3dmark03. Er ihvertfall veldig fornøyd så langt med disse driverne! Jeg oppgraderer riktignok bare en gang i halvåret, forrige gang prøvde brukte jeg 4.6... Imponert over ati! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå