anderlin Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg er helt fersk i C++, så bær over med at dette er fryktlig elemtært. Jeg har imidlertid søkt rundt (riktignok med mangel på gode søkeord), og ikke funnet noe hjelp. Altså: Hvordan kan jeg lagre resultatet fra f.eks. system("ls -lah") i en tabell, når system() bare returnerer en integer? Lenke til kommentar
Vial Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 ikke ta mine ord for supergod fisk her, men jeg er ganske sikker på at System() kun kan eksekvere kommandoer, ikke innhente info Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Så hvordan kan jeg da innhente info? Lenke til kommentar
j.w pepper Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 godt spørsmål..... Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Jeg kunne selvfølgelig skrevet resultatet til en fil (ls -lah >> tmp.fil), og lest fra denne. Men det synes jeg blir litt for tungvint... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Du kan bruke popen til å åpne en lesbar pipe til en kommando ("ls -lah"), og lese fra denne som en vanlig fil (FILE *). Dvs. at "ls -lah" skriver til denne pipen istedenfor konsoll (standard ut). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå