Gå til innhold

Kritikk på herlig.net design.

Anbefalte innlegg

Helt nydelig side... den er virkelig pen og strøken design.

Det eneste jeg vil kommentere er vel at jeg synes den grønnfargen er heslig, (men det er bare min personlige mening :) dog er det problemer med lesbarheten på overskriftene med lysegrønn mot hvit. Blir slitsomt å lese synes jeg.

Cobos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke deler av den siden der er det egentlig som ikke er tatt fra andre forum-medlemmer sine sider?

Der blei eg litt støta - vil du utdjupe litt?

Uansett - har fiksa litt no. Fjerna knappane øverst, putta dei i en egen menyboks. Så har eg endra fargen på h3 og h4, samt flytta alt innholdet litt oppover. Blei bedre no, IMO iallefall. :)

Takk for all kritikk, og fortsett gjerne å poste :D

edit: stilte tilbake fargen på overskriftene, den blei ikkje bra. Skal sjå meir på det i morra.

For folket som meiner den er for ensformig mtp farger - kanskje det, men det blir fem forskjellige skins å velge mellom når den er ferdig. Men klarer ikkje bestemme meg om det skal vere en stilvelger, eller om den skal endre seg ut i fra kategori. *tenke*

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Temmelig nais, men den grønnfargen blir altfor lys hos meg. Spesielt i de små overskriftene blir den litt utydelig og kontrastløs. En tredje farge kan utmerket godt være grei å ha.

Argh. Her skulle jeg kommentere at du (av alle) har brukt mystery meat navigation, men nei. Du bare måtte fjerne de knappene... :p

EDIT:

Men klarer ikkje bestemme meg om det skal vere en stilvelger, eller om den skal endre seg ut i fra kategori. *tenke*

begge deler! :w00t:

/me vil se rød versjon.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

no er den ikkje lenger delt i to, men teksten vil begynne 50px lengre nede i IE pga idioti. SYND for IE brukere, eg gidder ikkje gi dei en optimal opplevelse lenger. Ned med "monopolet".

/me vil se rød versjon.
om du har mulighet til å skifte stilark internt i nettleseren din (til et alternativt stilark) så er det berre å sette i gang - no ligger alle der ;)

Veit iallefall åssn man gjør det i opera, der er det såre enkelt. Kor gjør eg det i firefox? Må eg installere plugins?

Endret av arve87
Lenke til kommentar

rosa: øggli

rød: nja... litt feil rødtone i headers og generelt

blå: herlig

orange: herlig

Ville kanskje revurdert hvilken farge som skal være default, og kanskje endret til den orange eller blå. Skjønner deg hvis du holder deg unna den blå, siden blå er litt oppbrukt, men likevel.

EDIT:

I FF: View -> Page Style. Er ikke så vanskelig. :cool:

EDIT2:

Du gikk nettopp glipp av en stykk kodejobb @ VB. :p

/me takler faux columns nå! :w00t:

EDIT3:

Må roe meg med edits etterhvert...

EDIT4:

*leggeseg*

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Liker den rosa litt eg :love:;)

Har ikkje "Page style" under View i min FF, eg. Møkkabrowser altså :p

Trur eg vil kjøre den grønne som default, sida det var den heile sida starta som. Dessuten liker eg den best. Men bør eg kjøre stilvelger, eller kategoriavhengig farge?

edit: Kan kjøre random css fil onload da :p

Du gikk nettopp glipp av en stykk kodejobb @ VB. 

/me takler faux columns nå!

For å vere ærlig, så trudde eg du hadde forstått og tatt i bruk faux columns for _lenge_ sia :p

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Den blå og den oransje var også smooth til tusen; den blå var ikke for kald/lys, og heller ikke for mørk, og den rosa var bare smoooooooooth! ;)

Hvorfor ikke ha den rosa som «startupstil»? Likte den litt også, jeg :) Men så er vel du også kanskje den eneste jeg vet om som faktisk klarer å lage et bra design med rosa som farge ;)

Lenke til kommentar

ett par knapper: http://www.paradoxia.org/

deler av bakgrunn: http://www.demoted.org/v7/

"header", eller hva jeg skal kalle det minner på tjcombo sin (gamle) side som jeg ikke husker url til.

Noe mer enn det finnes vel ikke av grafikk på den siden, bortsett fra boksene.

edit: der var knappene borte ja, prøve å huske å ikke spise mellom innlegga :p

edit2: i det jeg våkner i morgen har vel hærskaren av beundrere hevet seg over uttalelsen min, i så fall, glem det. Jeg gidder ikke diskutere med 90% av dere uansett.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

deler av bakgrunn: http://www.demoted.org/v7/

"header", eller hva jeg skal kalle det minner på tjcombo sin (gamle) side som jeg ikke husker url til.

uhmm... ser ikke helt hva du sikter til.. vet ikke om du jobber innenfor noe kreativ bransje selv, men visst du gjør det så burde du hvertfall vite at man trenger ikke finne opp hjulet selv hver gang.. så lenge det ikke er noe direkte plagiat og bare er snakk om å hente inspirasjon fra andre så ser jeg ingenting galt idet.

Lenke til kommentar

deler  av bakgrunn: http://www.demoted.org/v7/

Eh.. :dontgetit:HÆ?

Så, da mener LoS etter hva jeg kan tolke at:

Dersom noen har brukt en gradient i en bakgrunn så kan ingen andre gjøre det samme, for da er det plagiat?

Og om at noen skulle ha kommet på den revolusjonære idèen å lage firkantede meny-knapper, ja da må alle andre også holde seg for gode til å gjøre det samme? (kan jo bli litt interessant i grunn, sånn etterhvert da..)

Tror du det er mulig å lage nye design for noensomhelst dersom man skulle oje seg om plagiat hver gang noen lagde en side som inneholdt et element eller tre som lignet, eller om så var likt noe som var brukt på en annen side, hvor skulle grensene gå da?

Er det sånn at jeg burde bli litt snurt når jeg ser de rette linjene og vinklene som er brukt på http://los.digitaldomination.org , jeg kan nemlig bevise at jeg hadde akkurat like rette linjer og vinkler på en side så tidlig som i 1997..

Eller for å si det enkelt: LoS - det der var et av de teiteste inlegg her inne på år og dag... Syns jeg.

herlig.net : likte det meste, bortsett fra grønnfargen, den minner forresten på den grelle grønnfargen som posten bruker på pakksedler og sånn *grøss*, men bortsett fra det så var siden diggedigg, ganske så gjennomført, sånn som jeg skulle ønske at jeg kom på å lage selv... *_litt_ misunnelig*

Lenke til kommentar

Godt innlegget mitt var teit da, for du overgikk det akkurat.

Nevner jeg plagiat? gjør jeg det? ser du ordet plagiat i det hele tatt i noen av mine innlegg på dette forumet i det hele tatt? gjør du det?

Dere som stadig er på utkikk etter en stakkars idiot som har tatt den horisontale linjen på siden deres. Jeg forstår godt hvorfor dere trekker fram plagiat. Dere klarer jo faen i meg ikke å dele en vanlige side fra ett plagiat en gang. Nå får dere skjerpe dere litt jævlig mye.

Hvorfor la jeg fram det?

Jo, jeg kan jo gjenta meg selv igjen. Så lenge denne siden er så nyskapende, orginal, og det som er, så tenkte jeg at jeg kunne jo si at den for det første ikke er så fordømt orginal, med litt hjelp kan du faktiskt legge merke til at layouten funker på samme måte som hw-skinnet på forumet her. Bortsett fra å være midtstilt (noe som er enda mer vanlig igjen). Du kan også speilvende paradoxia.org. Hva gjør det så orginalt?

Nyskapende og kan vi tygge litt på, ser ikke helt hva som er så nyskapende bortsett fra en real kræsj på ved overgangen fra grønt til grått på bakgrunnen.

Knappene er jo tydeligvis brukt av andre på forumet her til og med(selv om de er bort nå), den gradient-delen er jo lagd av nøyaktig samme person som lagde knappene, og den tjcombo "headeren" gjør ikke denne siden så veldig nyskapende.

Btw, jeg har aldri bedt deg om å si noe om hjemmesiden min. Å prøve å henge ut den gamle traveren der blir enda dummere enn det jeg syns om innlegget ditt igjen. Du kan mene nøyaktig hva du vil om den siden, men ikke faen om jeg trenger å vite hva du mener om den.

phax: hvis siden din ligner på noen andres fra forumet her så blir du automatisk stilt for plagiat. De må være ulikt alle andre på dette forumet.

*mimre om da siden til ynx klarte å ligne på piranha(?) sin*

Får ta sengen og gjøre meg klar til forsvarsposisjon i morgen.

Lenke til kommentar

hehehe... håper du, Los, og dere andre setter ting litt på spissen?

At den bua (som forøvrig er styla på en helt anna måte, nemlig chrome, og i en spiss form, ikke bare som en rund ende på en "boks") fra Tjcombo sin side er nå litt drøyt, og å sammenligne det med episoden med PiRaNhA sitt design er vel.. ja.. ikke helt det samme, men dog jeg tror jeg kanskje ser hvor du vil henn... (men håper du setter ting litt på spissen her..)

Designet: Vil ikke si det var verdens mest nyskapende..

har sett fargene før, flere av formene, etc.. (hvem har vel ikke sett en bua linje før... *kremt*) dog.. jeg synes det funker, og det skal en del til å lage et design som funker uten at man "har sett" større eller mindre deler av teknikkene/delene brukt for å sette sammen designet.. (paradoxia.org er firkanta, det er mesteparten av andre bloggsider på nettet.. er det noe å se ned på?)

Blir vel nesten som med musikk? Det finnes et visst antall noter her i verden, og en viss mengde mulige sammensetninger av de som høres bra ut.. og man er jo nødt etterhvert til å treffe noen av de samme kombinasjonene i løpet av en sang, som noen har brukt før... ? ;) Tonearter? 4/4 takt? trenger jeg si mer?

Synes det er bra jobba arve, men.. det var noget enkelt.. I think.. :)

Lenke til kommentar

Takk for kritikk allesammen!

LoS:

Ja, eg har sett andre som bruker samme fonter, farger, former, oppsett, tekststørrelse, streker, gradients, skygger osv osv osv.. Eg har nok antageligvis - som den internettbrukeren eg er - samla inspirasjon fra fleire plasser, og så satt meg ned å laga noke eget. Eg har på _ingen_ måte prøvd å etterligne noke som helst - så dei som trakk fram plagiat: hold kjeft. LoS har aldri sagt at eg har plagiert noken.

herlig.net : likte det meste, bortsett fra grønnfargen, den minner forresten på den grelle grønnfargen som posten bruker på pakksedler og sånn *grøss*, men bortsett fra det så var siden diggedigg, ganske så gjennomført, sånn som jeg skulle ønske at jeg kom på å lage selv... *_litt_ misunnelig*

Har posten grønne pakksedler? :p

Men til det seriøse: om du har fulgt med lengre oppe, og har en browser som gjør deg i stand til å skifte stilark på sida - værsågod å gjør det, du har fem farger å velge mellom :)

Synes det er bra jobba arve, men.. det var noget enkelt.. I think..

Enkelt - joa, godt mulig - prøvde igrunn å få til nettopp dette. Liker enkle, reine sider - og dette var jo et mål med denne sida også ;)

Hvorfor ikke ha den rosa som «startupstil»? Likte den litt også, jeg  Men så er vel du også kanskje den eneste jeg vet om som faktisk klarer å lage et bra design med rosa som farge 

Næh, det vil eg ikkje. Folk skal vel få velge den fargen dei helst vil ha på sida, tenker eg. Så der var det avgjort - stilvelger > kategorifarger :w00t:

Forresten: fjerna text-indent: -9999px; på hovedmenyen, da viste ikkje noke som helst av menyen i IE5 nemlig. :)

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Likte de samme stilene som Jibba, med unntak av den oransje som ble litt for lysende for min del. De andre var ikke noe særlig.

-> Var det en ide å lage en stil med litt forskjellige farger også? :)

Også syns jeg det var litt snålt at overskriften i innholdsfeltet står litt over logoen til venstre. Men det er jo bare småplukk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...