Arve Systad Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Ja, så var den store dagen her! Eg har vel i lengre tid snakka om et domene nummer to, og i endå lengre tid om å få oppretta en egen skikkelig blogg. No har eg komt nøyaktig så langt at den begynner for alvor å ta form - i form av herlig.net! Ikkje stort av innhold enda sida eg ikkje har lagt inn noke særlig til CMS endå, men det kommer med tida. Då er det vel igrunn berre å kritisere nøyaktig det du vil med den sida - både positivt og negativt. Trur den skal funke i alle brukte browsere - men IE brukere vil få en dårligare opplevelse, check it for yourself. Så til slutt en diger link Endret 12. november 2004 av arve87 Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Så jo ganske så delikat ut det der. Mulig liste ikonet som på lista under innhold burde vært toppstilt og ikke midtstilt? Dvs at firkanten burde kommet på første linje i hver LI istedet. Edit: så bare i FF, ser i IE at bullet i lista er riktig... Endret 12. november 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Stilig, stilig. Jeg syns for øvrig følgende: Den kunne kanskje vært litt mørkere noen plasser, kanskje skoggrønne overskrifter eller noe slikt? Du bruker text-indent tingen i menyen? Prøv å ta tak og dra linken litt nedover, så kommer linkteksten som i utgangspunktet skjuler seg et par meter til venstre fram. I IE4 og IE5 vises heller ikke disse knappene om jeg ikke tar feil. Bruk evt. metoden Polert bruker i headeren på paradoxia.org. Den andre buggen i FF er at bulletene serr helt malplasserte ut... (Sette opp akkurat den lista som en definert liste?) Du kunne (IMO) med fordel også ha økt linjeavstanden et par hakk. Syns kanskje sida blir litt for ensfarga, og var jeg deg ville jeg prøve å få andre farger inn i teksten, linkene, a:hover i menyen eller whatever. Som sagt, føler det blir veldig ensfarga. Ellers har jeg ikke så mye å si, jeg syns formene og alt var fint i seg selv, men det var altså fargene og slikt som ikke falt helt i smak. Edit: Også syns jeg du har kommet deg et steg videre fra AV.com-stilen, som i mine øyne ble veldig kjedelig etter hvert. Endret 12. november 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 nice. friske farger. elsker grønnt! det absolutt første som slo meg var xbox. men det er bare pga av farge kombinasjonen. det andre var at det var for lite luft i toppen. det blir et slikt kvelende mellomrom synes jeg. mellom den øverste buen og browsern. et par mm mer hadde gjort seg. og tredje pirkepunk er headern, synes den blir for kjedelig. skule gjerne sett litt mer eyecandy der. ellers synes jeg det er en fresh og fin side! likte hoovern på hovedmenyen veldig godt! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Så jo ganske så delikat ut det der. Mulig liste ikonet som på lista under innhold burde vært toppstilt og ikke midtstilt? Dvs at firkanten burde kommet på første linje i hver LI istedet. Såg det rett etter upload, skal vere fiksa no. Den kunne kanskje vært litt mørkere noen plasser, kanskje skoggrønne overskrifter eller noe slikt? Ikkje denna fargen nei! Elsker den! Men sida får forskjellige farger alt etter kategori. Eller kanskje skal eg legge inn en enkel stilskifter? Ka meiner folket? Du bruker text-indent tingen i menyen? Prøv å ta tak og dra linken litt nedover, så kommer linkteksten som i utgangspunktet skjuler seg et par meter til venstre fram. I IE4 og IE5 vises heller ikke disse knappene om jeg ikke tar feil. Bruk evt. metoden Polert bruker i headeren på paradoxia.org. Det første med text-indent greia skjønte eg ikkje ka du ville fram til. Og eg trur vel at alt visast i IE5 jo - ikona øverst er plasserte absolutt, men dei skal vel gå an å få til med litt marger og slikt Skal ikkje sei noke sikkert her though. Du kunne (IMO) med fordel også ha økt linjeavstanden et par hakk. will do. Syns kanskje sida blir litt for ensfarga, og var jeg deg ville jeg prøve å få andre farger inn i teksten, linkene, a:hover i menyen eller whatever. Som sagt, føler det blir veldig ensfarga. Kommer til å kjøre med fem forskjellige tema på ferdig side, og kvert tema får kun _en_ farge i tillegg til svart/kvitt/gråtoner. Liker det sånn, igrunn Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Du bruker text-indent tingen i menyen? Prøv å ta tak og dra linken litt nedover, så kommer linkteksten som i utgangspunktet skjuler seg et par meter til venstre fram. I IE4 og IE5 vises heller ikke disse knappene om jeg ikke tar feil. Bruk evt. metoden Polert bruker i headeren på paradoxia.org. Det første med text-indent greia skjønte eg ikkje ka du ville fram til. Og eg trur vel at alt visast i IE5 jo - ikona øverst er plasserte absolutt, men dei skal vel gå an å få til med litt marger og slikt Skal ikkje sei noke sikkert her though. Har du testa den i IE5 og 4? Da jeg testa UD.net samtidig som den metoden var i bruk, viste ikke headeren seg i det hele tatt. Det er jo ikke sikkert det samme skjer med linkene dine, bare en liten obs. Syns kanskje sida blir litt for ensfarga, og var jeg deg ville jeg prøve å få andre farger inn i teksten, linkene, a:hover i menyen eller whatever. Som sagt, føler det blir veldig ensfarga. Kommer til å kjøre med fem forskjellige tema på ferdig side, og kvert tema får kun _en_ farge i tillegg til svart/kvitt/gråtoner. Liker det sånn, igrunn Vel, jeg liker det ikke, men det er selvfølgelig du som bestemmer, og det er jo pent, men jeg liker i utgangspunktet ikke ting som bare har masse forskjellige nyanser av samme farge... Overså du forslaget mitt om å sette opp lista på forsida som en definert liste? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Overså du forslaget mitt om å sette opp lista på forsida som en definert liste? Tydeligvis Det må eg nesten ta å gjøre, sjøl om den berre er midlertidig. Har ikkje styla dl/dd/dt enda engang edit: done det andre var at det var for lite luft i toppen. det blir et slikt kvelende mellomrom synes jeg. mellom den øverste buen og browsern. et par mm mer hadde gjort seg. Done! edit2: Har du testa den i IE5 og 4? Da jeg testa UD.net samtidig som den metoden var i bruk, viste ikke headeren seg i det hele tatt. Det er jo ikke sikkert det samme skjer med linkene dine, bare en liten obs. Har testa i IE5 trur eg ja, og om eg ikkje husker heilt feil så funka det feilfritt der. IE4 driter eg i - antageligvis ingen som bruker den kommer til å besøke sida, samt at IE4 sin støtte for CSS er så laber at den kunne likegjerne vert avskrudd Endret 12. november 2004 av arve87 Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 herlig, liker når folk faktisk tar konstruktiv kritikk til seg og gjør noe med det! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 *minor eyegasm* Dette er rett og slett lekkert og stilig. Layouten (som i grunn er et helt std oppsett) har du omgjort til noe veldig spennende og frekkt, akkurat dette med å tørre å prøve ut noe nytt er det mange som har noe å lære av deg akkurat her. Tar bare det negative, resten kan du anse som perfekt: Knappene i toppen der, er veldig, veldig feilplassert. Først trodde jeg det var en FF-bug av dem var plassert der, men det var det altså ikke. Passer rett og slett ikke inn der dem står nå. Andre bloggere fortjener bedre skiller mellom seg, enten ved hjelp av samme effekt som du har brukt på hovedmenyen eller bullets. Grei innholdformatering, men litt lyse overskrifter. Get the blogging started! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Ålreit - oppfatta! Skal sjå på det seinare, skal ut snart. Ang knappane øverst er eg faktisk enig når eg tenker meg om. Dei bryter litt med den generelle stilen også. Har prøvd med en sånn tynn strek mellom andre bloggere, og blei berre ekkelt IMO. Kan prøve med litt meir linjeavstand der seff, men ellers trur eg eg vil beholde. Lyse overskrifter? Ja, kanskje litt i dette temaet. herlig, liker når folk faktisk tar konstruktiv kritikk til seg og gjør noe med det! Konstruktiv kritikk er heile grunnen til at eg starter tråden - så selfølgelig! Men det er riktig at folk som starter tråder og nekter å ta til seg kritikk er idiotisk. Endret 12. november 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ohhh.. Den var fin, veldig fin. Elsket fargen! Har vel egentlig ikke så mye å kommentere på da det meste allerede har blitt sagt, men jeg tok screenshot av det godeste Mr.Berg nevnte med text-indent: Ikke veldig lekkert, eller hva? Har ikke sjekket om det skjer i Opera og IE også, men det skjer i hvertfall i FF. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Prøv å ta tak og dra linken litt nedover, så kommer linkteksten som i utgangspunktet skjuler seg et par meter til venstre fram. Generelt spørsmål: Who the fuck cares!? Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Fin side dette Arve. Blir spennende når det kommer innehold.. Blitt en skikkelig trend dette med blogging. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Prøv å ta tak og dra linken litt nedover, så kommer linkteksten som i utgangspunktet skjuler seg et par meter til venstre fram. Generelt spørsmål: Who the fuck cares!? Hmm... også kom det fra deg da. Om det kan fikses, er det greit å fikse det, eller hva? Avansert er det heller ikke. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hmm... også kom det fra deg da. Om det kan fikses, er det greit å fikse det, eller hva? For all del. Poenget er at det er 0.01% av alle besøkende (grovt regnet) som gjør dette, og da er det sikkert som oftest ikke med vilje. Da kan man heller begynne å tenke i den banen at en del ser siden uten bilder aktivert, og vil ikke se noen meny i det hele tatt. Men for all del. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 .. og gjør man det skikkelig fikses begge deler Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Dette er en av de sidene som viser hva som bor i deg. Føler egentlig at alt i "header"-løsningen er litt malplassert. Dette er nok på grunn av den veldig store buen. Ikke ta hensyn til det, men det gjelder jo fremdeles som et lite minuspoeng. Prøvd å dra inn en tredje farge? Føler det blir litt mye grønt og forskjellige grå-nyanser. Blir rett og slett litt kjedelig. Står de ikonene i toppen der litt for seg selv? Prøvd med noe mer? For å bli veldig kritisk så blir det kanskje litt mye tekst og litt lite grafikk. Jeg er forsåvidt ikke kjempeglad i typografien du har valgt å bruke heller. Men absolutt genial side! Jeg liker det noe originale oppsettet, og den meget originale grønnfargen. Det grønne er frisk, lyst og lystig. De avrunda formene er runde (nei, du kødder?), og gir et litt - i mangel av et bedre ord - mykt preg. Rett og slett herlig! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hvilke deler av den siden der er det egentlig som ikke er tatt fra andre forum-medlemmer sine sider? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hvilke deler av den siden der er det egentlig som ikke er tatt fra andre forum-medlemmer sine sider? Den påstanden tror jeg nesten du må underbygge. Jeg ser ingen store likheter sånn umiddelbart. Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 meget smooth har ingenting å si på den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå