Gå til innhold

SquirrelMail, ny login system?

Anbefalte innlegg

Har tre forskjellige domener med mailkontoer på alle. Bruker SquirrelMail version 1.4.3a (Rett og slett fordi det følger med domenene).

Synes det er litt tungvindt å ha tre forskjellige steder (mail.domene1.com, mail.domene2.com, mail.domene3.com) å logge inn på, lurte på om det var mulig å lage en.

I dag når jeg logger inn så må jeg skrive hele mailadressen ([email protected]) og passord for å logge inn. Det som jeg gjerne skulle hatt var noe som jeg kunne legge ut på mitt webområde slik at jeg kom til en side der jeg kunne skrive inn bare det forran @ på mailadressen (webmail) og så ha en dropdown boks der jeg kunne velge det som skal være etter @ (@domene1.com, @domene2.com, domene3.com).

og selvfølgelig passord må skrives inn, og når det er gjort så logger han direkte inn i mailboksen....

noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

hei!

jeg lagde en slik script til mine brukere.

<form action="redirect.php" method="POST"">
Name:<input type="text" name="login_username" value="" />
Password:<input type="password" name="secretkey" />
<input type="hidden" name="js_autodetect_results" value="0" />
<input type="hidden" name="just_logged_in" value="1" />
<center><input type="submit" value="Login" />

redirect.php flytt den til mail.dittdomene.net/redirect.php så skal den funke.

Lenke til kommentar

Jeg løste dette ved å gjøre følgende endring på src/login.php:

Denne koden satt jeg inn på linje 74:

$pg_virtualdomain = substr($_SERVER['SERVER_NAME'], strrpos(substr($_SERVER['SERVER_NAME'],0,strrpos($_SERVER['SERVER_NAME'], ".")), "."));
if($pg_virtualdomain{0} == ".") { $pg_virtualdomain = substr($pg_virtualdomain,1); }

(den ble da stående mellom linjene "$custom_css = ..." og displayHtmlHeader ("$org_name ..... "

Denne koden ble satt inn på linje 129 (var linje 127 før insetting av koden over)

addInputField("button", "brbt", "@$pg_virtualdomain", " onclick=\"$username_form_name.value+='@".$pg_virtualdomain."';\""),

Den kom da mellom

html_tag( 'td',

addInput($username_form_name, ...

og

'left', '', 'width="*"' )

) . "\n" .

Med denne koden kommer en ekstra knapp som brukeren kan trykke på for å fylle ut domenenavn etter brukernavnet sitt. Knappen vil ha verdien av det domenet som brukeren brukte for å komme til siden. Den tar kun med de to siste delene av domenet. Dvs www.domene.no blir til @domene.no, www.subdomene.domene.no blir også til @domene.no.

Brukeren står da fritt til å kunne skrive inn annet domene om han vil.

Edit:

Uff, glemte en ting for at dette skal virke.... den siste koden (addInputField...) settes altså på en linje under en linje som starter med addInput, og slutter med et komma. Dette komma må gjøres om til et punktum.

Endret av petterg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...