Farmerfrank Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Har en 3.2 Ghz prescott som jeg tidligere kjølte med vapochill til 4.3 max, men av ulike årsaker (Hovedkortet tok kvelden) har jeg kvitta meg med vapoen. Ser av test på overclockers.com at Thermalright XP90 kommer ut HELT i toppen, og ville nå teste prescotten på vanlig luftkjøling, men da med storebror XP120. Noen på forumet som har testet denne kjøleren? Har forøvrig tenkt å montere en MIST 120 mm vifte, 103 m3 på den. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 skal teste den til jul viss jeg får den da, men des ser jo utrolig bra ut med tanke på "heat dispassion" altså varmeoverføring slik at varmen blir likt fordelt osv. Du kan montere vifter som flytter mer enn det, men i grunnen så er alt over 100m^3/t bra nok. http://www.madshrimps.be/?action=getarticl...851&articID=220 <--- der burde tu ta en kikk Lenke til kommentar
Farmerfrank Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Been there done that! Får kjøleren til helga, skal umiddelbart montere på og teste den. Blir varmt med boxa kjøler, rundt 68-69 grader på full load, hender pcen bare legger ned vinduet jeg spiller i og går ut til window. Ser at lillebror XP-90 er den luftkjøleren som er rangert høyest på overclockers.com, regner med at storebroren XP 120 er enda bedre. Uansett må en bra kjøler til for å kjøle en klokka [email protected] prescott. Folka sier selv det ser ut til å være en "Prescott pacifier", så jeg har store forhåpninger,nesten 700 er mye penger for bare luftkjøling! Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 hvilket materiale er XP 90 laget i? Lenke til kommentar
Farmerfrank Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 XP 90 er så vidt jeg er kjent med,laget av aluminium, samme som XP 120. Derfor den lave vekten på disse to, selv om det er relativt store kjølere. Thermalright SP 94, forgjengeren til disse to, er derimot laget i kopper, og veier betraktelig mere. Kobber har i utgangspunktet bedre kjøleevne en aluminium, men grunnet innovative løsninger med stor kjøleflate og "heatpipes" gjør både Thermalright XP 90 og XP 120 til særdeles gode kjølere. Testen venter enda, har en varm Prescott som er sugen på litt kjøling. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 hehe lykke til da, og bruk Artic Silver 5 til "goop" / kjølepasta / kjølegugg Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Kan man bruke Thermalright sp97 på socket A? Det står jo at den er til socket 462 men står under kategorien A. noen som har denne kjøleren på en socket a prossesor? Lenke til kommentar
Farmerfrank Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Ja, hvis du ser på testene som er gjort på den kjøleren (link på siden), så har de montert den på socket A der. Ergo, en socket A kjøler. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 SP-94 er sokkel 478 utgaven, SP-97 er for sokkel A. Tror de faktisk er helt like. Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hvordan vifte burde jeg ha på den? så en 80mm tornado på microplex. 143 cf eller hva det noe enn heter:) Bråker mye men med viftekontroll skulle vel det fikse biffen. Så også en papst 92mm som flyttet 102 cf den bråkere jo ikke så altfor mye. hvertfall ikke med vifte kontroll. Noen som vet hvor kraftig vifte jeg burde ha til sp-97. Sånn får å klare å få vekk all varmen skikkelig. Noen som har testet denne kjøleribben som har noe å komme med av opplevelser? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg hadde den med en 92mm Vantec Tornado. Men jeg vil tro en lavhastighetsvifte vil fungere bra nok i massevis. Den kjøleren er brutal! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 .......Det står jo at den er til socket 462 men står under kategorien A. noen som har denne kjøleren på en socket a prossesor? Socket 462 = Socket A for den som ikke vet det Lenke til kommentar
Farmerfrank Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Jeppa, der var XP 120 montert i kabinettet med en Mist 120 mm vifte, og nå er idle nede i 48 på Prescott 3.2 @3.6, og max load (cpu-burn in) etter 10 min 61 grader. Sier meg fornøyd med dette, Prescotten ER varm, det er bare uansett hva slags kjøler en har. Enkel og grei montering på mitt IC7-MAX 3 kort, måtte bøye chipsetkjøleren, ellers var det lettere enn forventet! En seriøst bra kjøler! Nesten lydløs og med max kjøling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå