Errae Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Heisann! skal oppgradere til C3 og etter at anaconda søker etter fedora installasjoner så får jeg spørsmål om å installere på nytt eller oppgradere. Oppgradere er forhåndsvalgt. Trykker så neste, får da beskjed om at hdg5 kan ikke montes på /mnt/rahienweb2. Den er muligens ikke formatert får jeg beskjed om. Dette kan ikke stemme siden jeg har fedora på hda5 og hdg5 fungerer supert når jeg kjører fedora. noen tips ? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hva slags partisjon er hdg5? og hva er hdg? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 hdg er en western digital 250GB,- den er formatert med ext2. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hdg til og med? Hvor mange kontrollere har du egentlig? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 har fire harddisker. hda,hdb,hde,hdg ( hde og hdg er sata disker ) men uansett, tok bort linjen i fstab som mounta hdg og da fungerte det, men nå sliter jeg med at jeg var så dum å trykke skip på testing av cd'ene ;D viser seg at anaconda ikke vil godta disc 2 )= *må nok laste ned på nytt på reserve pc'en* buhu )= Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hørt rykter om at den testinga ikke funker skikkelig uansett, så... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) synd uansett,- tar evigheter å laste ned alt på nytt på en ny pc. Jeg trenger vel ikke å ordne X eller noe slikt når installasjonen er ferdig ? Endret 13. november 2004 av Errae Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Du behøver dog ikke brenne nye cd'r. Legg iso'ene på NFS(/FTP/HTTP) - jada, kan sikkert kjøres fra en live cd..., kibb inn cd1, tast "linux asmethod" og følg instruksjonene på skjermen... Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 eller bare bruke yum eller apt til å oppdater hele distroen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 urk... risky.... *mesa* likes to do full reinstall Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Du behøver dog ikke brenne nye cd'r. Legg iso'ene på NFS(/FTP/HTTP) - jada, kan sikkert kjøres fra en live cd..., kibb inn cd1, tast "linux asmethod" og følg instruksjonene på skjermen... Kan dette gjøres når jeg er ferdig med cd 1 ? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Nå er jeg ferdig med installen og maskinen startet på nytt igjen. Den stor i fem minutt på konfigurerer kjerneparamtere. Nå har skjermbildet blitt svart. ingenting skjer... Hva skjer og hva skal jeg gjøre ? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Du skal ta backup, og reinstall. Noen som noen gang har fått til en tilfredstillende oppgradering uavhengig av OS? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Fantastisk! ser ikke ut som i kjem forbi den konfigureringa av kjerneparamtere. svarte,- hadde noen bilder som jeg ikke hadde fått tatt backup av )= Endret 13. november 2004 av Errae Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Så lenge filsystemet er i orden skulle ikke backup være noe problem. Du sa du hadde en annen maskin. Boot opp hovedboksen med rescuecd/cd1/et-eller-annet som kan mounte partisjonene og NFS, og cp sakene over til den "trygge" maskina. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 den Fedora partisjonen jeg prøvde å oppgradere lå på hda5, mens jeg hadde en XP partisjon på hda1. Legger inn fedora C3 på hda1 no. Skal da ikke være noe problem å få ut bildene på hda5 ? ligger i home mappen min ( ikke root ) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Så lenge du ikke formaterer den, nei. Men personlig ville jeg nok sørget for å redde dem ut *FØR* anaconda startes... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 har dessverre ikke erfaring med NFS,- men skal no prøve (= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå