the animal Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 som det sier så trenger vi en ny bærbar pc på jobben, etter at den gamle har levd sin tid. det var forøverig en 500 mhz celeron med 64 mb ram. som kjørte Win XP, ja ikke sant det var rart den døde men vi trenger en ny data med SERIE port, jeg kan svært lite om slepbare maskiner så.. maskinen blir hovedsaklig brukt til 3d-tegning og programering av PLS. så den trenger ikke være så veldig bra men ikke så svak heller... det eneste som er kriteriet er at den skal ha serie port for å koble seg til PLSen om noen kan komme med noen forslag så "Fire At Will" Lenke til kommentar
Ramstad Data Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei. Du kan stort sett velge alle bærbare pc´ene du vil. De fleste er med USB porter i dag, men med en liten overgang fra USB til Seriel vil dette kunne gå bra. Overgangen koster ikke mye heller. Hvor mye vil bedriften legge ut for en bærbar pc? Send oss en mail [email protected] Hilsen Ramstad Data Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Høres ikke ut som du er ute etter 3D kraft i din beskrivelse, selvom dere driver med 3D tegning. Men HP Compaq nw8000 har både "gammeldags" 25 pins LPT og 9 pins seriell port, i tillegg til 2 stk. USB2.0 porter og en firewire (liten port-type). Maskinen er ellers meget bra, og profft bygd. Mener også nc8000 har akkurat de samme portene, og den er noe rimeligere. Du mister da 7200rpm disk, 1400x1050 i stedet for 1600x1200 skjerm samt har vanlig Radeon 9600 i stedet for FireGL. Lenke til kommentar
Tored Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hva med IBM Maskiner? IBM t42 eksempelvis? Lenke til kommentar
the animal Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Høres ikke ut som du er ute etter 3D kraft i din beskrivelse, selvom dere driver med 3D tegning. nei 3d tegning er ikke førte som står på listen... men vi har prøv med usb omformer men det funker F ikke... er ikke helt sikker hvor mye de skal investere. vår IT ansvarlig har kikket litt på HP sine maskiner men av en eller annen grunn likte han dem ikke. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hva var det han ikke likte med HP? Det er en viss forskjell mellom rimelige HP laptoper beregner mest for private, og de modellene som er beregnet for business. nc/nw og tildels nx seriene er bra maskiner. Var selv fullstendig IBM frelst tidligere, og valgte en nw8000 med litt down-feeling, pga. at R50p maskinene var ekstremt dyre i forhold (for samme konfig). Det var Thinkpad jeg skulle ha, ser også på meg selv som en litt for kresen bruker nw8000 har på ingen måte skuffet meg, snarere tvert i mot. For meg er den store fordelen at den har en ledig multibay enhet, i tillegg til integrert HD og optisk enhet. Slik at jeg kan ha 2 harddisker + den integrerte CD-RW/DVD driven samtidig (de nye nå har vel DVD+/-R). Ellers er som nevnt Thinkpad T og R seriene bra maskiner. Både IBM, HP, Fujitsu-Siemens og alle andre seriøse leverandører har fullstendig spec. på nettet som også stemmer i praksis. Men generelt jo mer man betaler, jo bedre er maskinen i form av fysisk byggekvalitet osv. Rimelige maskiner har gjerne vesentlig høyere "plastic" faktor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå