unwill Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg har en Abit KT7 med Duron 700 hjemme. Problemet er at maskinen henger seg etter at påloggingen i Win XP Pro. Jeg kan fortsatt bevege musen, og i noen tilfeller så kan jeg også bruke høyre museknapp for å få fram en liten meny... men ingen programmer starter og bildet "fryser" (utenom musen). Dette har jeg prøvd: Ctrl - alt - delete fungerer ikke Har prøvd å reparere det ved hjelp av scandisk og virusscan (i safe-mode), men ikke noe hjelp. Ville prøve system restore, men det fungerte ikke i safe mode, og jeg kommer aldri så langt... Problemet begynte igår, og det var broren min som innstallerte Swat 3, men jeg har uninstalled spillet... Er det noen kloke hjerner der ute som har flere forslag til hva problemet kan være? og evt. ting jeg kan prøve... Får så si ikke gjort noe i normal mode, så det jeg evt. skal prøve må være i safe-mode. Lenke til kommentar
keithho Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 oppdatere biosen og driveren (hvis du har raid) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg har raid hovedkort, men bruker ikke raid. Hvorfor skal en biosoppdatering hjelpe? Det er vel ingen som har rotet der... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 dessverre, biosflashing hjalp ikke... Nå har jeg nedklokket den tilbake til duron 700, ja, jeg greier ikke å finne ut hvor problemet egentlig ligger :sad: Lenke til kommentar
keithho Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Oppdatere biosen din du... hadde samme problem.. DA måtte jeg oppdatere biosen og driveren.. finner de hos abit.com.tw Lenke til kommentar
555 Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 jeg hadde faktisk lignene feil for 5 dager siden norton antivirus 2002 fiksa det i safemode. er ikke sikkert det er samme problem som deg men du kan prøve. jeg hadde virus i ca.260 filer :sad: Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Feil med profilen din... lag en ny bruker og test den Lenke til kommentar
unwill Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Skal prøve noen av tipsene i morgen... Nortan Antivirus 2002 i safe mode hjalp ikke. Fant ingen virus. Har prøvd flere profiler (brukere) i WinXP... ingen med admin rettighet fungerte. Det eneste som jeg kan bruke litt var en uten admin, men uten admin rettigheter er det heller ikke så mye jeg kan gjøre... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Nå prøvde jeg litt til, også fant jeg ut at alle de 3 kontoene uten admin rettigheter fungerte bra. Til og med gjestkontoen fungerte. Men hverken admin kontoen, eller de med admin rettigheter fungerte... dette høres ikke ut som et bios problem... eller? Noen som kan løse myseriumen? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 04:17, unwill skrev:Nå prøvde jeg litt til, også fant jeg ut at alle de 3 kontoene uten admin rettigheter fungerte bra. Til og med gjestkontoen fungerte.Men hverken admin kontoen, eller de med admin rettigheter fungerte... dette høres ikke ut som et bios problem... eller?Noen som kan løse myseriumen? Det kan være noe buggy software som loades når du logger på som admin, men det er jo litt rart at det skjer på flere admin. kontoer men ikke noen av de andre. Prøv å opprette en ny admin. konto og se om du får logget inn på den. Du kan lage kontoer fra vanlige brukere, bare gå inn på control panel og velg 'users and passwords'. Du må da oppgi passord til en admin. for å fortsette. Dette løser selvfølgelig ikke ditt opprinnelig problem men du kommer litt videre ihvertfall. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Hmm... finner ikke "user and passwords" i control panel, det nærmeste var "user accounts", men der ikke kan jeg bare bytte på brukerens innstillinger [ Denne Melding var redigert av: unwill på 2002-05-28 12:51 ] Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Hvordan får jeg laget nye profiler uten admin-rettighet? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg har Norton Utilities. Det fungerer drit bra... Skaffer du deg den kommer problemet til å bli fiksa + mange andre promblemer du ikke visste om!!! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 King_mephisto Joda norton utilities er bra den men er ikke sikker at den fikser alt på en pc,han burde prøve winupdates heller om han ikke har prøvd det allrede. Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå