Individual-48 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei. Jeg trenger litt hjelp, ang oppsett av en pc - som helst bør kjøre dual cpu. Den skal hovedsaklig rendre en del video, etc - og trenger derfor en del kraft. Det viktige er at den er stabil, og det pcen skal bestå av er: -hovedkort -2xCPU - helst Intel (evt bare 1) -Så mye ram som mulig -En liten og grei kasse -Vifter og de greiene -En DVD brenner. -Skjermkort -evt et lydkort (er vel ofte inntegret i hovedkort, men et helt ok et) -et nettverkskort Så hva kan man få? Pris anntydning, rundt 10k hvis det er mulig. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Selv satset jeg på Opteron 244. Vil heller anbefale deg Opteron enn Xeon. Billigere og med 64-bit støtte + integrert minnekontroller. 2stk Opteron 244 (2x1.8Ghz) = 6000,- (Komplett.no) Tyan Tiger K8W hovedkort = 2600,- (Nextron.no) 2x512MB Corsair XMS3200LL ECC/REG = 3600,- (Komplett.no) IKKE sats på billig minnebrikker.... Husk at du må ha ECC/REG brikker og vanlige minnebrikker vil ikke fungere på server hovedkort. De Corsair brikkene jeg har, XMS3200LL ECC/REG er veldig bra og yter helt topp. K8W hovedkortet støtter både ATX og EPS PSU'er så du slepper å bytte den, men jeg vil anbefale en sterk PSU, selv kjøpte jeg en Aspire 520W. K8W hovedkortet har AC'97 onboard lydkort, helt ok, men bruker selv M-Audio Audiophile 24/96. Hovedkortet har 8xAGP og 5 PCI porter (den har ikke PCI-X eller PCIe mao.) Resten er jo standardpriser. Edit : Jeg vet noen dual kort støtter vanlige minnebrikker, men dette er ikke å anbefale til dual bruk, sats på ECC/REG. Edit 2 : AMD Driver Pack som følger med på CD til K8W bør du ikke innstalere. Gå heller hit og hent ned Windows XP IDE Bus Master Driver Version 8.2.2.0, High Precision Event Timer Driver Version 1.0.0.6 og Windows XP SMBUS2 INF Version 1.0.1 AGP driveren som ligger der genererer en bluescreen og korrupte filer hos meg, så du bør ikke innstalere den, ytelsen er lik uansett etter tester jeg har gjort. Lykke til Endret 12. november 2004 av lavizh Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Jeg har opteron 246. Den er absolutt å anbefale. Har ikke dual enda, men får det etter jul tenker jeg, Single opteron 246 funger helt supert, så da må dual være SUPERDUPER. Edit: Har 512mb. av samme type minne, det er helt topp. Endret 12. november 2004 av danielsn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå