turid-laila Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kan eg bruke SPDIF out til vanleg stereo lyd? Skal koble pc til anlegget og spele av musikk... Eller må eg bruke vanleg mini-jack til phono?? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Ved å bruke spdif får du digital lyd. Men såvidt jeg vet er det nødvendig med spdif også på anlegget. Hvis du har det er det bare å kjøre på. Har selv spdif fra ps2 til anlegget, og det er jo mye bedre! Får litt klager fra naboen pga musikken fra san andreas dog... Velkommen til forumet forresten! Endret 12. november 2004 av bono_head Lenke til kommentar
turid-laila Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 hmm... er usikker på om eg har spdif på recieveren...er en yamaha rxv650... har plenty coax inn... men spdif??? Lenke til kommentar
turid-laila Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 skulle kanskje posta ny tråd, men spør her lell: har fujitsu siemens scaleo 600 med fujitsu siemens høgtalarar 5.1. Får berre lyd ut center og sub (er tre kablar som skal koblast mellom pc og høgtalar-"sentral".. fargar gul.grøn-blå... (den gule er til center+sub) er kun den grønne lyd utgangen bak som fungerer... kvaa gjer eg feil? Lenke til kommentar
Slither Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Joa, den skal ha spdif ja, bare å stappe den i en av de gule kontakta bak (coax digital eller.no) Kan hende du må sette lydkortet til 5.1 for å få recieveren til å skjønne at du har koblet noe til. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Spdif er det samme systemet som Coax.... Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kjært barn har mange navn.. S/P-dif (Sony/Phillips digital interface) kan overføres på to forskjellige måter: - Elektrisk; som regel med phono/rca plugger og blir i så tilfelle kallt coax. I situasjoner hvor en vil spare plass (PC/Minidisk etc) brukes det ofte mini-jack. - Optisk; Som regel med TOS-link (Rektangulær plugg hvor du ser tuppen av fiberkabelen) eller en slags minijack som har fiberkabel i tuppen. (Mye brukt på Minidisk) Din receiver har to digital-innganger. Begge inngangene er gule og er merket med enten digital inn, eller rett og slett coax 1/2. Husk også at composit (video) har gule plugger. Du ødelegger ingen ting hvis du kobler til, men lyden blir bare høy brumming. Mvh Ketil Morstøl Norsk importør av beyerdynamic. Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hvor får man kjøpt SPDIF kabler? Har noen et forslag på en bra og rimelig forsterker med SPDIF in? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå