Gå til innhold

6800LE vs. 9800PRO

CAT-scan

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen benchmarks som viser disse to opp imot hverandre?

En kamerat av meg skal kjøpe et grafikkort i julegave til en kamerat av han, og han foreslo en pris på 1500kr... for 2200kr får du jo et 6800LE, og selv om han ikke kommer til å modde eller klokke kortene vil vel 6800LE-kortet flytte seg en del verre enn 9800PRO-kortet? (men er det nok til å betale ~400 spenn ekstra?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Google er din venn" skulle faktisk postes i en annen post. Men men.

Jeg mener at 6800LE er verdt den lille prisforskjellen, uansett om du skal modde eller ikke. Dersom modding av 6800LE lykkes, så sitter du med rå ytelse kontra pris. 6800LE er også mer fremtidsrettet, om man kan si det på den måten, med sin PS3.0.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
"Google er din venn" skulle faktisk postes i en annen post. Men men.

Jeg mener at 6800LE er verdt den lille prisforskjellen, uansett om du skal modde eller ikke. Dersom modding av 6800LE lykkes, så sitter du med rå ytelse kontra pris. 6800LE er også mer fremtidsrettet, om man kan si det på den måten, med sin PS3.0.

Har nettopp fått gw 6800le. 9800pro@xt kortet mitt slår jo dette på alt utenom doom3(4fps mer i le favør) på standard instillinger. Kortet gikk heller ikke å låse opp noe annet en de 2 siste vsene. Dette er ikke verdt de ekstra kronene de tar for det over et 9800pro. I tillegg var tvutgangen av dårligere kvalitet. Blir vel mest trolig å benytte angreretten og kjøpe meg et asus gt til ca 2700 med ordentlig gt kjerne med ddr1. Så slippe man å lure på om man får låst opp kortet. Det hadde vært et kjempekjøp om det hadde latt seg låse opp til 1995. Men her på forumet så har det jo virka som det gikk for de aller fleste. Iallefall 12 pipes. her blei det iallefall ingen.. :no:

Så ikke påstå at dette kortet er bedre i utgangspunktet bare fordi noen andre her har fått låst det opp. Det er reint sjansespill og trenger slettes ikke å virke. Og om det ikke går så har man et kort som ikke yter bedre enn atis forrige generasjons skjermkort. Ps 3 og nyere dx støtte har ikke en nada å si ettersom kortet kommer til å være for tregt til å dra nevneverdig nytte av det.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått gw 6800le. 9800pro@xt kortet mitt slår jo dette på alt utenom doom3(4fps mer i le favør) på standard instillinger. Kortet gikk heller ikke å låse opp noe annet en de 2 siste vsene. Dette er ikke verdt de ekstra kronene de tar for det over et 9800pro. I tillegg var tvutgangen av dårligere kvalitet. Blir vel mest trolig å benytte angreretten og kjøpe meg et asus gt til ca 2700 med ordentlig gt kjerne med ddr1. Så slippe man å lure på om man får låst opp kortet. Det hadde vært et kjempekjøp om det hadde latt seg låse opp til 1995. Men her på forumet så har det jo virka som det gikk for de aller fleste. Iallefall 12 pipes. her blei det iallefall ingen.. :no:

Så ikke påstå at dette kortet er bedre i utgangspunktet bare fordi noen andre her har fått låst det opp. Det er reint sjansespill og trenger slettes ikke å virke. Og om det ikke går så har man et kort som ikke yter bedre enn atis forrige generasjons skjermkort. Ps 3 og nyere dx støtte har ikke en nada å si ettersom kortet kommer til å være for tregt til å dra nevneverdig nytte av det.

Uflaks da.. for det er jo nettopp det det er. Du er den første her jeg ser som ikke har fått opp noen pixel units. Personlig synes jeg det er bedre å satse på å få et godt skjermkort til en lav pris enn å gå for den løsningen som du har lavere risiko med, men som ikke kan komme opp i samme ytelse.

Dvs: jeg hadde tatt sjansen!!!

Lenke til kommentar

Uflaks da.. for det er jo nettopp det det er. Du er den første her jeg ser som ikke har fått opp noen pixel units. Personlig synes jeg det er bedre å satse på å få et godt skjermkort til en lav pris enn å gå for den løsningen som du har lavere risiko med, men som ikke kan komme opp i samme ytelse.

Dvs: jeg hadde tatt sjansen!!!

Ettersom jeg har hatt mitt ati kort i bortimot et år, så var jeg jo så klart villig til å prøve, fikk jo til dette med 9500->9700 i sin tid, og det virka som alle her fikk låst opp noe. Men ikke jeg, kan liksom ikke sende kortet tilbake å be om å få et nytt når det fungerer som det skal på orginale settings. Ville bare gjøre oppmerksom på at det ikke fungerer for alle, og da er det ikke noe superkort når det ikke slår 9800pro@xt.

Det asus kortet jeg snakka om gir jo bedre samme ytelse som dette når det låses opp fordi det har 16pipes. Eneste som er minus er at det er ddr1. Tror det blir et sånnt kort på meg.

Lenke til kommentar

tror nok mitt 6800LE@16x1,5vp@350/800 slår din pro@XT, men du er den første jeg har lest om som har fått låst opp så få pipes på kortet men men...

Her kommer sannheten opp for en dag :mrgreen:

men kjøpte du kortet bare for å låse opp?? eller kjøpte du det for å kjøpe en modernisert r9800pro?? som sagt før, det er nok tilfeldig om du klarer å låse opp pipes altså

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
tror nok mitt 6800LE@16x1,5vp@350/800 slår din pro@XT, men du er den første jeg har lest om som har fått låst opp så få pipes på kortet men men...

Her kommer sannheten opp for en dag :mrgreen:

men kjøpte du kortet bare for å låse opp?? eller kjøpte du det for å kjøpe en modernisert r9800pro?? som sagt før, det er nok tilfeldig om du klarer å låse opp pipes altså

Jeg kjøpte kortet kun med tanke på å modde det til 16pipes, 1x5vs. Har lest såpass masse tester og sett på resultater posta med uåpnete og åpna 6800 og 6800le kort. de er kjempe gode om det går med full pupp og uslåelige på ytelse vs pris. Men om du er så uheldig som meg å herminator så er det ingenting spess å hente om man har et 9800pro/xt kort. Syns også ati sine kort hadde betydelig bedre tv ut.

Kortet havner nok i postkassen på mandagen med retur til avsender. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...