trMaG Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 hei, skal legge ut en pdf-fil på 18 MB til nedlasting på webserver. Hvis jeg lager en link til denne og trykker på linken i IE så startes Acrobat Reader automatisk og filen åpnes i browseren. Siden filen er så stor ønsker jeg ikke at den skal åpnes automatisk men heller at personer som vil laste den ned får en dialog der man blir spurt om man vil åpne eller lagre filen. Hvordan gjøre jeg dette i html? mvh magnus Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) "Lagre mål som" ? Be de om å gjøre det.. Endret 12. november 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
svamp Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Eller du pakker den inn i en zip-fil. Lenke til kommentar
AndersGustav Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Er det ikke en måte som gjør at man kan framtvinge lagre-fil-dialogen når det for eksempel gjelder filmsnutter osv? Jeg mener jeg har sett noe sånt en plass, men husker ikke hvor *tenketenke* Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Det skal gå an via javascript, men jeg sitter ikke på noen kodesnutter med det for øyeblikket. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Du kan lage et php-script som forandrer "headerne" og dermed vil nettleseren oppfatte dette som en tilfeldig fil og dermed laste den ned. JEg husker ikke helt hvordan header-typen så ut. Noe som x-application/download. Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Takk for alle svar, men ser ut som om jeg må krype til korset og pakke som zip-fil.. Utrolig at det ikke finnes en enkel måte å gjøre det på, da det er veldig irriterende å få automatisk opp en stor fil som tar evigheter å laste ned. hvis noen finner noe bra kode hadde jeg vært veldig takknemlig. mvh magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå