Nismo Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg får ikke full støtte for directx 8. Hvis jeg kjører Direct3d-testen i "dxdiag" får jeg kjørt testen helt til den kommer til directx 8 (directx 7-test virker).I directx8-testen får jeg en kryptisk feilmelding. Jeg merket problemet først etter at max payne-spillet ikke mente jeg hadde dirctx 8.0 kompatibelt skjermkort.... Men alle Geforce3 kort er vel Directx 8.0 kompatible? Jeg har lastet ned siste nvidia driver og via-drivere Spec: Asus a7v333 XP1900 WD 120GB x 2 Lenke til kommentar
keithho Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Har du installert direct X 8.0 da? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 XP har vel Directx 8.1 installert som standard...? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Når dxdiag tester directx 8.0 får jeg følgende feilmelding: Direct3D-testresultater: Feil ved trinn 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D er ikke tilgjengelig) Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Har du installert ExpertTool? Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hvilke drivere har du innstallert? Fulgte det f.eks. med chipsett drivere fra AMD som du har installert? AGP-driveren der har en tendens til å kødde med hele dritten av og til tror jeg. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg har installert de siste driverne fra VIA, nvidia (28.32), og ellers alle andre drivere. Maskinen fungerer perfekt bortsett fra dette grafikk-problemet. Jeg har ikke helt skjønt disse driverne fra til geforce-kortene: Jeg hentet først drivere fra gainward.com, de virket ikke.... Deretter hentet jeg de fra http://www.nvidia.com (de installerte uten problem) Hvilke skal du egentlig bruke? Finnes det noe alternativ til Expert-Tool (som f.eks nvidia har lagd)? Lenke til kommentar
espboot Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg har nøyaktig det samme problemet. Jeg kjøpte et Gainward Gforce3 ti500 med 128 mb ram for et par dager siden.Har forsøkt med ren installasjon av både XP og 2000 men får samme feilmeldingen. DirectX 8.1 følger med kortet så det burde ikke være et kompabilitetsproblem. Har forsøkt å oppdatere bios på hovedkortet og installert alle nye drivere, men ikke oppnådd noen forbedring. Kan det være en produksjonsfeil på skjermkortet? Om noen har gode tips til meg/oss vil jeg være evig takknemlig esp ellers i maskinen: HK: Aopen ax63 pro LydK.: Soundblaster Live 2x 30g WD harddisk Tekram 390u scsikort Plextor scsi cdbrenner og cdrom phillips dvd 16x 512 ram Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Den driveren jeg mente var AGP-Miniport driveren som følger med på en del HK-cd'er. Eller hvis man laster ned disse fra AMD sine sider. Den slet jeg med i en måned før jeg fant ut at disse IKKE skulle innstalleres :smile: Har begge dere innstallert dem? Lenke til kommentar
espboot Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 har forsøkt både med og uten, det utgjør ingen forskjell.. esp Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hmm.. Okey. Men utenom det vet jeg vel igrunn ikke. Var bare det jeg slet noe inn i helvete med. For å si det sånn :smile: Lenke til kommentar
espboot Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 hei Nismo, har lagt inn en privat melding til deg esp Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Det er ExpertTool som lager problemet ditt. ET fungerer ikke sammen med DX8.1! Bare avinstaller, funker i 99% av tilfellene. Dette problemet har vært tatt opp så det holder før på forumet...søk litt (bla på mine poster!) Lenke til kommentar
maxmekker Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 jepz,bare folg det overste rodet.har ikke ...po tast. har gainward ti 500 xp golden s.fikk samma dritten med dx8.1 og expert tool.ikke no funka,men med dx 8.0 alles goot Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Fant en annen løsning: Dette må du gjøre: 1. kjør dxdiag 2. deaktiver direct3d 3. deaktiver directdraw 4. avslutt dxdiag 5. åpne dxdiag igjen 6. aktiver alt du deaktiverte i sted Funugerte i hvertfall for meg Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Siden vi diskuterer grafikk-kort, kan noen gi noen innlegg på denne linken?: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=14&replies=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå