Errae Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei! Kjøpte meg en LG Flatron L1915S, dessverre med død pixel. Noen tips for å få den i "live" igjen ? husker å ha lest noen tips om dette, men ikke hvor og hvordan. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Skru av skjermen, ta en HELT ren og fin klut og masér med pekefingeren på det stedet det er pixelfeil. Gjør det litt forsiktig i ca 1 min og skru på skjermen igjen Hvilken farge har den? (pixelen) Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Det funka for meg hadde en grønn pixel Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Det funka for meg hadde en grønn pixel Hadde 4 døde pixler av forskjellige farger (husker ikke hvilke) Maserte dem bort og de kom aldri tilbake Lenke til kommentar
Errae Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) grønn pixel. ser ut som den har blitt mindre, men skal prøve- Har masert skjermen litt no og ser at den blir bedre, men skal prøve litt til (= en annen ting som jeg ser spesielt på bokstaven m er at den vibrerer )= buhuhhu )= Endret 12. november 2004 av Errae Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 jeg maserte i ca 30 sek, slo på skjermen, da var dfen mindre og utydelig. da maserte jeg 5 sek med skjermen på, og da forsvant den:) Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Min har blitt mindre og ikke så sterk, men dessverre så ser det ikke ut som den har lyst til å forsvinne. )= Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Æsj, jeg har en blå død pixel.. Vil ikke bort Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har hørt at du kan bruke sterke magneter for å gjenopplive skjermer, men det er litt "risky"... Skjermen kan bli overmagnetisert og "dø"... Lenke til kommentar
rmon Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg har en rød, og en lyse grønn... Helt ny Benq FP937s som jeg fikk i dag, med to døde pixler, en skjerm til 4500,- Den har jo TCO03 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Døde pixler er min store skrekk. Hvis jeg får døde pixler på min første LCD, går den i retur. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Jeg kjøpte den igjennom bedriften min,- så jeg har vell ikke bytterett ? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg har en rød, og en lyse grønn...Helt ny Benq FP937s som jeg fikk i dag, med to døde pixler, en skjerm til 4500,- Den har jo TCO03 Selv om den har god klasse, så må du nok leve med det. Skjermen må være klasse I hvis du skal kunne returnere den med under fem dødpiksler. Døde pixler er min store skrekk. Hvis jeg får døde pixler på min første LCD, går den i retur. Jeg er nok redd at det samme gjelder her... Det må være over et bestemt antall dødpiksler i en skjerm for at man har krav på en ny... Men det går litt på skjønn også... Men jeg har vært heldig... Jeg bestilte en TCO99, som er en dårligere klasse enn TCO03, og jeg har ikke funnet noen dødpiksler. Jeg har prøvd med helt hvit og helt svart skjerm, men jeg finner ingen... Lenke til kommentar
rmon Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Da ver det synd for de om lagger dette dritet.. gidder ikke å gammble enten så får det være eller så får det la vær, jeg sender denne tilbake, kan ikke se på en film når en rød pixel lyser opp midt på skjermen Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg er nok redd at det samme gjelder her... Det må være over et bestemt antall dødpiksler i en skjerm for at man har krav på en ny... Det stemmer på garantisiden, men du har jo angrerett også. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg er nok redd at det samme gjelder her... Det må være over et bestemt antall dødpiksler i en skjerm for at man har krav på en ny... Det stemmer på garantisiden, men du har jo angrerett også. Angreretten funker jo gull. Eneste er at webbutikken kanskje blir litt sure på deg, men det er vel alt.. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 for skjermer kjøpt gjennom bedrift å ? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 for skjermer kjøpt gjennom bedrift å ? Nei, angreretten gjelder bare ved fjernkjøp, ikke kjøp over disk el. Telefonsalg, internett og postordre har 2 ukers fri returrett. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 mente det ikke slik: jeg kjøpte den via webshop gjennom bedriften min... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 mente det ikke slik: jeg kjøpte den via webshop gjennom bedriften min... Da kan vel bedriften bruke angreretten??? Nei, det er sant, du må være forbruker.. Glem det, tror ikke du kan angre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå